    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księga - excel
    Date: Wed, 10 Mar 2004 00:12:17 +0100

    On Tue, 9 Mar 2004, Piotr A. Dybczyński wrote:
    [...]
    >+ > Wyłóż własną interpretację "zbroszurowania", uprzejmie proszę :)
    >+ > I zastrzegam z góry iż wyjątkowo ;) się NIE czepiam ! :)
    >+
    >+ Po prostu wyrażam swój pogląd

    Być może jest on dyskusyjny, ale to nie było tematem pytania :)

    [...]
    >+ Moim zdaniem § 31 nie wyczerpuje wszystkich warunków uznania księgi

    ?
    § 31 stanowi że księga w postaci elektronicznej *spełniająca wymogi*
    jest "księgą" i:

    >+ (na przykład obowiązuje nadal § 11) więc tak sobie wykoncypowałem.

    <dywagacja>
    ...obowiązuje, ale wpis "elektroniczny" IMO wystarczy :), niemniej
    jak rzekłem na początek nie o to chciałem się awanturować :), jako
    że jest możliwe prowadzenie księgi w postaci "nie spełniającej wymogów"
    przy jednoczesnym korzystaniu z *innego* zwolnienia z wpisywania na
    bieżąco (ewidencji VAT na przykład, zgodnie z § 30.3) i wtedy
    możemy zgodnie :) uznać iż mamy przypadek że program nie jest
    "techniką informatyczną", księga w komputerze się "nie liczy"
    ale możemy wygenerować sobie wydruk stanowiący listę wpisów księgi:
    w końcu nie ma obowiązku wypełniania księgi *ręcznie* (mam na
    myśli że ktoś może równie dobrze wypisywać sobie zgodnie ze wzorem
    poszczególne strony KPiR na "klasycznej" maszynie do pisania :))
    <\dywagacja>
    Krótko mówiąc (i abstrahując od kwestii "kiedy") dopuszczamy
    możliwość że mamy mechanicznie (maszyną, drukarką...) sporządzane
    kolejne (miesięcznie generowane) strony KPiR.

    >+ Wracając do interpretacji "zbroszurowania" to jeśli pytasz o "technikę
    >+ względnie trwałego spowodowania występowania stron w niezaburzonej kolejności"
    >+ to się nie podejmuję ... :-)

    Moment.
    Zeznałeś że *stosujesz*. Ja nie oczekuję że wystąpisz w roli składu
    rozszerzonego NSA/SN/TK i podasz ogólnie obowiązującą wykładnię :)
    Ale jak *ty* to robisz ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd