  • Data: 2004-03-10 22:06:11
    Temat: Re: księga - excel
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Mar 2004, Piotr A. Dybczyński wrote:

    >+ Gotfryd, już chyba nie wiem o co pytałeś i o co dalej pytasz...

    To się streszczę: przyznałeś się że prowadzić KPiR w arkuszu
    kalkulacyjnym, zeznałeś że uważasz iż powinna być zbroszurowana
    a jednocześnie uchyliłeś się :) od odpowiedzi na pytanie *jak*
    ją broszurujesz żeby "spać spokojnie" :), a ja pytam z ciekawości.

    Cała reszta jest uboczna :)

    I w ramach tej uboczności (no, nie mogłem się oprzeć pokusie :))
    skomentowałem:
    >+ Dyskusyjny jest być może mój pogląd, że ... dokończ proszę,
    [...]
    ...to:

    >+ Ja: Moim zdaniem § 31 nie wyczerpuje wszystkich warunków uznania księgi
    >+
    >+ Ty: § 31 stanowi że księga w postaci elektronicznej *spełniająca wymogi*
    >+ jest "księgą" i:
    >+
    >+ Ja: (na przykład obowiązuje nadal § 11)
    >+
    >+ Ty: ...obowiązuje, ale wpis "elektroniczny" IMO wystarczy :),

    Tyle.

    >+ Jak to rozumiesz? Wydruki na koniec miesiąca niepotrzebne?

    Nic takiego nie napisałem.
    Wydruki są *potrzebne*. Ale IMHO nie jest potrzebne (przy założeniu
    iż spełniamy wymogi par. 31) "broszurowanie", jako ze "właściwa"
    księga znajduje się w komputerze !

    >+ A § 31 pkt.2 nie obowiązuje

    Oczywiście obowiązuje.

    >+ Ty: nie mniej[...] nie o to chciałem się awanturować :)

    No właśnie :)
    A zaraz zaczniemy się rozwodzić w kwestii kiedy program spełnia
    wymogi par.31 a kiedy nie, a ty dalej nie napiszesz co z broszurowaniem :)

    >+ Ty: Krótko mówiąc (i abstrahując od kwestii "kiedy") dopuszczamy
    >+ możliwość że mamy mechanicznie (maszyną, drukarką...) sporządzane
    >+ kolejne (miesięcznie generowane) strony KPiR.
    >+
    >+ Zgoda. I jeśli są zgodne ze wzorem to wystarczy,

    Mi nie chodzi o to czy trzeba mieć *osobną* KPiR (co jest wynikiem
    "zgodności" lub niezgodności) tylko *jak broszurujesz*.
    Załóżmy że się zgadzam iż trzeba broszurować (bo *w pewnych warunkach*
    trzeba, acz różnimy się oceną zbioru tych warunków).
    Załóżmy zatem iż trzeba broszurować - *co* uznajesz za "zbroszurowanie",
    co *coś* uznawać musisz skoro *broszurujesz* :)

    >+ Teraz pytasz:
    >+ Ty: Ale jak *ty* to robisz ?
    >+
    >+ Co? Jak realizuję obowiązek zbroszurowania?
    >+ No dobra, miałem opatentować ale niech tam... :-)
    >+
    >+ Wkładam kolejne karty (wraz z dotyczącymi je dowodami) do koszulek (takich
    >+ przeźroczystych, foliowych) i wpinam do segregatora. I już.

    Acha. Obiecywałem że będę tylko pytał, więc wyraźnie zastrzegam iż
    powstrzymuję się od rozpętania kolejnej dyskusji o moim pojęciu co
    oznacza "trwale" :)

    >+ A teraz bardzo proszę napisz jak Ty to robisz (albo o co tak na prawdę Ci
    >+ chodziło - czyli gdzie dostrzegłeś haczyk).

    Nie broszuruję. Drukuję pojedyncze strony "parami" i zszywam na wzór
    książeczki. Aby "być krytym" ewidencje VAT wypełniam *ręcznie* (po
    zszyciu "trwale przed rozpoczęciem wypełniania").
    Oczywiście kombinuję sobie co by tu zmienić (przynajmniej w ewidencji
    zakupów :), bo sprzedaży na sztuki licząc mam niewiele to i wypełnianie
    przeżyję) no i rozglądam się...

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd