  • Data: 2012-01-10 06:32:27
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: Leszek <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli rezygnuje to po prostu nie wystawisz mu faktury. A jeśli wystawiłeś to
    > znaczy, że usługę wykonałeś. Chyba nie wystawiasz faktury przed jej
    > wykonaniem? No chyba że chodzi o zaliczkową. Usługi zaś zwrócić się nie da (bo
    > jak?).

    Nie o to chodzi. Zapomnij o usłudze skoro miesza - powiedzmy,
    że to był towar i teraz klient chce go zwrócić. Nieważne!
    Chodzi o to, czy wystawioną fakturę korygującą mam zaksięgować
    w momencie jej wystawienia (grudzień), czy dopiero gdy dostanę
    potwierdzenie (np. podpisaną kopię) od klienta. Właściwie to
    teraz nie mam nic (kopii ani oryginału), więc nie mam czego
    księgować. Wiec pytanie sprowadzałoby się do tego czy jak
    dostanę kopię w styczniu, to księguję ją na styczeń, czy robię
    korektę deklaracji za grudzień.
    Pytanie dotyczy zarówno PIT jak i VAT.