  • Data: 2012-01-16 09:12:59
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: Leszek <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam podstawowe pytania: czy owe firmy hostingowe:
    >
    > 1. uzależniają wysłanie faktury od rozpoczęcia wykonywania
    > świadczenia, a nie wiążą (wystawienia i wysłania) z zapłatą,
    > przy czym rzecz jasna warunek pośredni nie wyklucza
    > odpowiedzi pozytywnej

    Zwykle uruchomienie usługi wiążą z zapłatą. I po wpłacie
    wystawiają fakturę.

    > 2. dopuszczają zwrot opłaty przy rezygnacji z usług.

    Z reguły tak.

    > ...oraz oczywiście:
    > 3. czy te faktury aby zawsze są prawidłowe :)

    :)

    > Kwiatek polega na tym, że sprzedaż biletu, abonamentu albo
    > jakiegoś podobnego wynalazku ma miejsce *teraz*.
    > Nie w momencie "wyświadczenia", a w momencie nabycia prawa.
    > Z p. widzenia sprzedaży takiego prawa, dla VAT jest to
    > usługa. Teraz wyświadczona.

    Ogólnie ciekawa wydaje się sama koncepcja "płacenia za
    prawo do używania". :) Co do zbywalności to czesto są zbywalne,
    a co do regulaminów, to większość tego typu firm raczej
    nie definiuje pow. tematów w swoich regulaminach...
    Albo nie wiedzą, że problem istnieje, albo wiedzą, że nie istnieje.

    Odeszliśmy trochę od tematu, a do tego nie wiem czy
    niepotrzebnie nie dzielimy włosa na czworo, bo jeśli chodzi
    o moje pytanie z pierwszego postu, to zastosowałem
    wykładnię z tego artykułu:
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,6175476,No
    we_zasady_rozliczania_faktur_korygujacych.html
    Nie widzę tam żadnych podziałów na faktury za usługi i towary,
    co sugerował sympatyczna_poczta.