  • Data: 2012-01-18 17:28:58
    Temat: Re: korekta faktury (zwrot)
    Od: " " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie widzę tam żadnych podziałów na faktury za usługi i towary,
    > co sugerował sympatyczna_poczta.

    Moje wątpliwości wzięły się stąd, że przy prawidłowo wystawionej fakturze za
    usługę nie ma możliwości jej korygowania z powodu zwrotu. Jeśli wymienisz
    człowiekowi koła w samochodzie, pomalujesz dom, zrobisz zakupy - widzisz
    możliwość zwrotu usługi / wystawienia z tego tytułu korekty? Towar możesz
    zwrócić, wykonanej usługi nie. Podstawą korekty za usługę może za to być np.
    uznanie reklamacji.

    O to chodziło. Jeśli wystawisz fakturę zanim wykonasz usługę to jest to
    faktura na zaliczkę (jeśli ją otrzymałeś) albo jest nieprawidłowo wystawiona.

    > Klient chciał zrezygnować z zakupionej u mnie usługi - wysłałem
    > mu korektę FV, z prośbą o odesłanie podpisanej kopii.

    Więc pytam - wystawiłeś fakturę przed wykonaniem usługi? Jeśli tak na jakiej
    podstawie? Być może inaczej definiujemy słowo "usługa" i stąd te niejasności.

    Nie wnikam w tej chwili w terminy rozliczeń korekt bo być może okaże się, że
    jest to najmniej istotne.