    From: "Tomasz Moch" <m...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: komis art. 120 VAT w praktyce sklepu
    Date: Fri, 7 May 2004 22:37:39 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@pd90.wyszkow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:c7g56q$ie1$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > Czy ktoś mógłby pomóc mi rozwikłać rozliczenia komisowe w świetle nowej
    > ustawy VAT (pełna księgowość, sklep sprzedaje towary nowe stosując
    > "normalne" rozliczenia oraz używane, przyjmując od osób fizycznych nie
    > prowadzących działalności gosp na umowy komisowe):
    >
    > - wiem jak wystawić fakturę VATmarża - sprzedając towar wpisuję tylko
    kwotę
    > brutto, po sprzedaży wystawiam fakturę na samą marżę (czy to ma być fv
    > wewnętrzna, czy kto jest jej odbiorcą??)
    >
    > - jak sprzedawać takie towary używane w świetle art. 120 na kasie
> [...]

    Faktury wewnętrzne raczej nie mają tu zastosowania, nie jest spełniony
    warunek okr. w art. 106 . 7

    Faktura powinna być wyrażnie oznaczona np. "procedura szczególna art. 120
    ustawy"

    Podstawą opodatkowania jest marża art. 29 oraz 120, więc w deklaracji
    wyłącznie marża.

    Odnośnie kasy fiskalnej też mam problem. Obrotem jest sprzedaż zwolniona,
    opodatkowana jest marża która nie jest przedmiotem dostawy. Więc sądzę że,
    na kasie należy zaewidencjonować pełną wartość taką jak na fakturzesprzedaży
    ze stawką zw. lecz w ewidencji VAT powinna zostać ujęta tylko opodatkowana
    marża. Zresztą do tego należy prowadzić specjalną ewidencję "Rejestr
    transakcji - procedura uproszczona"