  • Data: 2004-05-07 21:00:26
    Temat: Re: komis art. 120 VAT w praktyce sklepu
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Moch" <m...@n...com.pl> wrote in message
    news:c7gs2d$ljr$1@news.onet.pl...

    > Odnośnie kasy fiskalnej też mam problem. Obrotem jest sprzedaż zwolniona,
    > opodatkowana jest marża która nie jest przedmiotem dostawy. Więc sądzę że,
    > na kasie należy zaewidencjonować pełną wartość taką jak na
    fakturzesprzedaży
    > ze stawką zw. lecz w ewidencji VAT powinna zostać ujęta tylko opodatkowana
    > marża. Zresztą do tego należy prowadzić specjalną ewidencję "Rejestr
    > transakcji - procedura uproszczona"

    Ale jak zaewidencjonować tę marżę. Wiadomo jak ją policzyć
    marża = cena sprzedaży - cena dostawy przez osobę fizyczną.

    Ale jakim dokumentem ująć ją w rejestrze?
    Przed 1 maja na koniec miesiąca robiłam tabelkę pt. sprzedaż komisowa,
    zliczałam prowizję brutto, nabijałam na kasę sumarycznie tę prowizję i ona
    szła do rejestru VAT, a paragon podczepiałam do tej tabelki z obliczeniami.
    Panie z US w czasie kontroli nie robiły problemu, ale do znawczyń
    problematyki komisu nie należały, to trzeba przyznać.

    Magdi