  • Data: 2004-05-07 21:55:02
    Temat: Re: komis art. 120 VAT w praktyce sklepu
    Od: "Tomasz Moch" <m...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:c7gtf2$mr8$1@news.onet.pl...

    > Ale jak zaewidencjonować tę marżę. Wiadomo jak ją policzyć
    > marża = cena sprzedaży - cena dostawy przez osobę fizyczną.
    >
    > Ale jakim dokumentem ująć ją w rejestrze?
    > Przed 1 maja na koniec miesiąca robiłam tabelkę pt. sprzedaż komisowa,
    > zliczałam prowizję brutto, nabijałam na kasę sumarycznie tę prowizję i ona
    > szła do rejestru VAT, a paragon podczepiałam do tej tabelki z
    obliczeniami.
    > Panie z US w czasie kontroli nie robiły problemu, ale do znawczyń
    > problematyki komisu nie należały, to trzeba przyznać.
    >
    > Magdi

    Marża nie jest ani towarem, ani usługą, więc nie jest obrotem na rzecz osób
    fizycznych .... w rozumieniu art. 111. i jako taka nie podlega ewidencji w
    kasie.
    Marża jest przypadkiem zaliczonym do procedur szczególnych.
    odnośnie rejestru VAT, zwracam uwagę na art. 109 p. 4 ustawy. Ewidencja taka
    też musi być szczególna. Np. kolumny: LP., data umowy komisu, kontrahent -
    komitent, wartość komitenta, data sprzedaży, kontrahent - nabywca, wartość;
    marża netto, VAT, marża brutto.
    Do deklaracji wyłącznie kolumny marży

    Oczywiście jest to moja prywatna interpretacja, może są inne.