  • Data: 2011-06-21 16:46:33
    Temat: Re: jest pit a nie ma umowy/rachunku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/21/2011 11:33 AM, news wrote:

    > a jak sie dobiora do pracownika ze pracuje na czarno,

    pracownik tak długo nie pracuje na czarno jak długo swój dochód wpisze
    na pit.

    > bo skad niby ma
    > dochody skoro nie ma umowy,

    ma umowę, ustną, dochody ma z umowy o prace.

    > a KP wymaga podpisania jej w ciagu tygodnia

    od kogo wymaga? pracodawcy czy pracownika? i nie podpisania a potwierdzenia.

    > no właśnie, skoro nie ma rachunku, czy umowy to wychodzi na to że to
    > lewa kasa i jest sie do czego przyczepic

    nieprawda
    kasa jest zawsze prawa.
    co najwyzej bez rachunku firma sobie w koszty nie wrzuci.

    > czy jak ktos dla kogo nie pracowałem wyśle mi pita to znaczy że mam go
    > rozliczyć?
    > niby na jakiej podstawie?

    to nalezy od razu wysłać poleconym żądanie sprostowania błednego pit.
    rozliczyc sie tak jakby tego pit nie było, dołączyć do rocznego
    rozliczenia kopię z wyjaśnieniem dlaczego sie go nie uwzględniło, kopię
    pisma, które poszło do autora pitu i potwierdzenie nadania.
    na pewno nie należy tego wyrzucic do kosza.