  • Data: 2011-06-23 08:04:53
    Temat: Re: jest pit a nie ma umowy/rachunku
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał:
    > Jesli nie dostales zadnego pit-11 to w miejscu zaliczek i zdrowotnego
    > musisz niestety wpisac zero, bo nie masz zadnej podkladki zeby
    > wpisac cos innego i doplacisz do tego z wlasnej kieszeni na poczatek.

    czyli co jest podstawą rozliczenia z USem, umowa, rachunek, czy pit od
    pracodawcy/zleceniodawcy?
    przecież oba źródła mogą się się róznić, jak dostanę mniejszy pit to potem
    US się czepnie że to ja oszukuję bo ukrywam dochody, w odwrotną stronę
    podobnie.

    > na czarno pracowalbys, gdybys sam wlasne dochody ukryl przed fiskusem
    > kazdy inny dochod nie jest dochodem na czarno, a co najwyzej przekretem
    > pracodawcy/zeleceniodawcy, ale nie pracownika.

    no oczywiście żebym ukrywał, na przykład pracując gdzieś na umowę o pracę
    musiał bym zapłącić ponad 50% przychodu ZUSy i USy, a tak wpisał bym sobie
    te 100% przychodu w jakąś umowę zlecenie, czy o dzieło czy coś jeszcze
    innego i miałbym jakieś 80-90% legalnego dochodu w kieszeni, albo bym
    okradał staruszki i płacił od tego 10-20% podatku (od fikcyjnego działa bez
    rachunków)