  • Data: 2011-06-21 19:00:28
    Temat: Re: jest pit a nie ma umowy/rachunku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/21/2011 1:57 PM, news wrote:

    > hm, trochę to coś zbyt optymistycznie by wyglądało,
    > czyli mówisz że jak będę handlował bimbrem, albo okradał staruszki i
    > wpiszę sobie te dochody do pita to mam legalny dochód z legalnej pracy i
    > się do mnie nikt nie przyczepi?

    jak sam handlujesz to nie jestes pracownikiem.

    jak sie gdzies zalapisz na prace na etacie, tudziez umowe zlecenie, to
    niezaleznie od tego czy pit-11 dostaniesz czy nie, czy masz umowe czy
    nie zarobione pieniadze rozliczasz na rocznym pit.

    Jesli nie dostales zadnego pit-11 to w miejscu zaliczek i zdrowotnego
    musisz niestety wpisac zero, bo nie masz zadnej podkladki zeby wpisac
    cos innego i doplacisz do tego z wlasnej kieszeni na poczatek.

    do takiego rozliczenia rocznego dolaczasz wyjasnienie, ze sporzadziles
    pit na podstawie twojej najlepszej wiedzy, poniewaz pit-11 nie dostales.
    Do tego warto dolaczyc, ze sie o ten pit upominales, czyli pismo do
    pracodawcy i potwierdzenie nadania.
    No i siedzisz i czekasz na awanture.
    Jak wreszcie ten pit-11 dostaniesz, to po prostu robisz normalna korekte
    i dostaniesz zwrot tego co nadplaciles. Masz na to 5 lat.

    na czarno pracowalbys, gdybys sam wlasne dochody ukryl przed fiskusem
    kazdy inny dochod nie jest dochodem na czarno, a co najwyzej przekretem
    pracodawcy/zeleceniodawcy, ale nie pracownika.

    co do pracy typu zatrudnilem sie na etat do kradzenia samochodow, to
    taka umowa nie moze byc wazna prawnie, wiec nie moze byc przedmiotem
    dochodzenia podatkow, a co najwyzej jej legalnosci w sensie karnym.