eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijakie bledy w ustawach podatkowo-ksiegowych najbardziej irytuja? › Re: jakie bledy w ustawach podatkowo-ksiegowych najbardziej irytuja?
    From: "Arek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jakie bledy w ustawach podatkowo-ksiegowych najbardziej irytuja?
    Date: Sun, 27 Feb 2005 20:36:07 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pa159.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl

    m napisał(a) w wiadomości: ...
    >zestawienie o zapisach w ustawach, ktore zamiast pomagac, blokuje i
    >przeszkadzaja w dzialalnosci przedsiebiorcow.
    >Jezeli mozecie, wskazcie, ktore zapisy w ustawach podatkowo-ksiegowych
    >powoduja najwieksze wg Was przeszkody w plynnym dzialaniu firmy i powoduja,
    >ze zamiast zarabniac pieniadze, przedsiebiorca musi szukac wyjasnien w
    >przepisach, aby nie popelnic bledu.

    Wiele. Ale niech wypowiedzą się ci, którzy prowadzą interes. Dla
    "małych" to np.:

    Odwoływanie się wzajemne do niespójnych definicji. Słynne "więzy
    tworzące stosunek prawny". Dot. umów zlecenia/o dzieło i ew. VAT-u.
    Przepisy o VAT w połączeniu z klasyfikacją PKWiU zachęcały do
    kombinowania na co niższy VAT: na "musztardę gotową" czy "gotową
    musztardę". Mniej kontrowersyjny był (jest?) przykład "mieszalnika
    uniwersalnego" i betoniarki.
    Ryczałtowcom - vatowcom w ciekawy sposób obliczenia podatków
    komplikują dochody kapitałowe z odsetek bankowych (zwykle grosze)
    z konta firmowego.
    Konieczność śledzenia zmieniających się kilka razy w roku wysokości
    składek ZUS (chyba uzależnionych od zmiennych parametrów ekonomicznych).
    Zmiana należności zależna od miejsca siedziby podmiotu na rzecz
    którego były wykonywane usługi - wielkość miejscowości nie tylko
    usługodawcy ale też usługobiorcy (czy dalej to jest?)
    I legendarne:
    "Wzót Lisaka" dot. klasyfikacji samochodów. Teraz ma być inaczej...
    Przepis pozwalający opdatkować "zysk" z wykorzystania bezpłatnego
    Linuxa w firmie (wycenianego jak Windows).

    Darujcie nieścisłości - niektóre z w/w próbowali mi tłumaczyć
    znajomi. Podziwiam ich.

    Arek