    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak uzyskac dane platnika?
    Date: Thu, 7 Aug 2008 08:46:42 -0700 (PDT)

    On 7 Sie, 15:18, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Przepis, który cytujesz to trochę inne ma odniesienie,
    > bo dotyczy prowadzących działalność

    To jeszcze sprawdz definicje dzialalnosci w ordynacji i wroc z
    bukietem
    (Swoja droga skoro ten przepis nie ma zastosowania, to podaj pls jakis
    przepis ktory ma. A jesli takiego nie ma, to nie ma tez obowiazku
    wystawienia
    rachunku)

    > I jak nie wystawisz rachunku, to ja Ci nie zapłacę.

    Ale to Twoj problem, gosc robote wykonal i umowe zrealizowal a o
    rachunkach
    nic w KC nie pisza. Dla komornika czysta sytuacja.

    > Zresztą w każdym wzorcu umowy masz formułkę, że płatne
    > ileś tam dni po wystawieniu rachunku przez wykonawcę.

    A na kazdym Windowsie OEM masz ze "do rozprowadzania tylko z
    calkowicie zmontowanym zestawem komputerowym". A ja kupilem bez
    niczego i wszytsko gra. A na Windowsie BOX masz ze "do komputerow bez
    systemu Windows". A ja kupilem do komputera ze starszym Windowsa i tez
    wszytsko gra. Tylko co z tego?

    > PS
    > Jaja sobie robisz?
    > Bo mnie przestaje bawić pisanie tych komunałów.

    Ale przeciez nikt nie kaze Ci nic pisac skoro masz zly dzien.
    Jest cieplo, walnij Leszka i wroc jutro :)

    Moze wiec podsumuje, bo faktycznie goraco jest na dworze.
    Nievatowiec nie ma obowiazku wystawiania rachunku jesli klient
    nie bedzie sie tego rachunku domagal.
    Klient moze sobie zaksiegowac koszt na bazie umowy i przelewu,
    albo pokwitowania albo protokolu zdawczo-odbiorczego, ale
    to w dalszym ciagu nie bedzie rachunek tylko "inny dowod" z
    rozporzadzenia
    do KPiR.

    Co oczywiscie nie zmienia tego, ze mozna taki rachunek wystawic - ale
    skoro klient
    NIE CHCE, to po co tracic czas na dobijanie sie???