  • Data: 2008-08-08 06:53:08
    Temat: Re: jak uzyskac dane platnika?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Aug 2008, cef wrote:

    > Nie wnikam.

    Kiedy tu leży pies pogrzebany.

    > Cytuję z postu poprzedniego:
    [...]
    > To wykonywanie umowy zlecenia (działalność wykonywana osobiście
    > w rozumieniu pdof) jest już teraz zawsze prowadzeniem działalności
    > gospodarczej?

    Oczywiście.
    Chyba przespałeś, kiedy kilka(naście) miesięcy temu ktoś liczył
    ile to *różnych* definicji DG mamy w przepisach :)

    Bukiet należy się już rogerowi :), ale dla porządku:
    - REJESTROWANA działalność DG wg ustawy o swobodzie prowadzenia DG
    to jedno, nie ma nic wspólnego z innymi znaczeniami tak samo
    nazwanego pojęcia (z góry się zgadzam, że jest to "zła praktyka
    Sejmowa")
    - DG w rozumieniu przychodów dla podatkowego to drugie, przykład
    przychodów które są "DG w rozumieniu UoPDoOF" (a rejestracji nie
    wymagają) to sprzedaż "byłych" ST (niewykreślonych z EST, a zacho-
    wanych po wyrejestrowaniu DG), i na odwrót: zgodnie z intencją
    ustawodawcy (acz zdaje sie obchodzone) przykłady przychodów nie
    podlegających opodatkowaniu jako DG, mimo że prowadzone w zakresie
    "rejestrowanym" miały być przychody z zarządzania
    - DG w rozumieniu VAT; przykład obrotów zaliczanych do DG mimo że nie
    wymagają rejestracji: najem. Przykład nie zaliczanych do DG, mimo
    że uzyskiwanych w ramach rejestrowanej DG: odsetki
    - DG w rozumieniu Ordynacji: wchodzi niemal wszystko, co wiąże się
    z jakimkolwiek przychodem - niemal zawsze można wskazać że jest
    to "zarobek" (jakby nie sprzedał, lecz wyrzucił, miałby mniej
    w kieszeni), wiec również sprzedaż posiadanych osobiście, używanych
    rzeczy się łapie (mimo, że może przynieść stratę w rozumieniu
    PDoOF lub być z PDoOF zwolniona)
    - DG w rozumieniu ZUS, oprócz DG w rozumieniu PDoOF obejmująca
    m.in. niektóre rodzaje przychodów uzyskiwanych osobiście (działalność
    artystyczna itepe)

    Ktoś pamięta, co tam należy dopisać, na razie mamy 5 pozycji,
    dwie albo trzy brakują?

    > Nie dostrzegłem takiego zrównania w przepisach, ale chętnie poczytam.

    "Syndrom trawniczka" :)

    pzdr, Gotfryd