  • Data: 2008-08-08 11:22:56
    Temat: Re: jak uzyskać dane płatnika?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Sie, 08:45, "zabka" <z...@...pl> wrote:
    > ajajaj.... za mało danych podałam:)
    >
    > Prowadze 1os DG z KPiR. Papiery zanoszę do zaprzyjaznionej ksiegowej.
    > Ponieważ dostałam pieniądze chce je rozliczyc (nadgorliwość?) :)
    > Naprawde jest opcja niewystawienia rachunku? Czyli co, wpisuje sie tylko
    > pozycje do ksiazki?

    Poki nie jestes VATowcem to przepisy o rachunkach masz te same co
    dzielowcy i zlecennicy
    - nie musisz nic wystawiac poki klient nie zechce. I nawet masz
    prosciej niz taki dzielowiec/zlecennik
    - bo sama za siebie placisz podatki wiec nie musisz sie bac ze ktos
    cos zle potraci.

    Jesli jednak nie wystawisz rachunku musisz wspisac ten przychod do
    ewidencji przychodow
    i na koniec miesiaca zaksiegowac sume takich "nieorachunkowanych"
    przychodow.

    Aha - imoze byc problem z udowodnieniem potem ze ta sprzedaz to byla
    dla firm
    i nie liczy sie do limitu kasy fiskalnej(zakladajac ze uzbiera sie te
    20/40k).
    A jesli to co robisz od razu generuje kase fiskalna, to wtedy dla
    walsnego dbra lepiej wystawiaj te rachunki :)