  • Data: 2008-08-07 17:21:20
    Temat: Re: jak uzyskac dane platnika?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Sie, 18:50, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Z bukietem się wstrzymam.
    > Możesz to sobie nazwać jak chcesz.

    > Podanie tych podstawowych danych umożliwiających prawidłowe
    > obliczenie zaliczek na podatek (komu, ile i za co) będzie się
    > nazywało rachunkiem.

    > Nie bardzo rozumiem. Przecież rachunek jest w interesie
    > wykonawcy. Moze podać koszty i oświadczyć np,
    > że ma inny tytuł do ubezpieczenia i nie trzeba odprowadzać składek na
    > społeczne

    Alez ja sie zgadzam! Moze jak najbardziej wystawic rachunek - mi
    chodzi tylko o to, ze nie musi
    I jak najbardziej sie zgadzam z tym, ze jesli zastrzezesz sobie ze
    wyplata nastapi po dostarczeniu rachunku to nie bedziesz musial mu
    placic wczesniej.
    Pytajacy dostal kase, a teraz nie moze sie doprosic danych do
    rachunku. Jak mniemam dostal tyle ile chcial, z dobrymi potraceniami,
    wiec nie musi sie teraz palowac z sekretarkami.
    Wpisze na PIT-a rocznego tyle ile dostal i hasta la vista. Zapewne
    zostal slad na koncie, albo jakies pokwitowanie, a najpewniej dostanie
    tez PIT-11, takze od tej strony wiecej niz gra.

    > To argument na poziomie:
    > A ja podatków wcale nie płacę i jeszcze mnie nie kontrolowali i mam się
    > dobrze,
    > albo zawsze jeżdżę150km/h i nic się nie dzieje...

    Ten argument byl taki sam jak Twoj - powolales sie na napisy na jakis
    papierkach, ja tak samo.
    A co do tego 150km/h - rachunku wystawiac nie musisz poki klient sobie
    tego nie zazyczy, wiec to nie 150 a 50 w zabudowanym i 90 poza :)

    > Ale jasne. Mogę potrącić mu wszystkie maksymalne
    > składniki i pewnie będzie to wystarczające do celów księgowych,
    >  ale jak zleceniobiorca chciałby
    > dostać tyle, ile oczekiwał, to będzie musiał podać te dane.
    > Jak to wszystko spisze na jednej kartce, to dla mnie będzie to rachunek.

    Rachunek o ktorym mowa w Ordynacji musi miec dwa egzemplarze,
    jeden oznaczony jako ORYGINAL a drugi jako KOPIA.
    Jesli tego nie ma, to nie jest to wadliwy rachunek... albo
    zupelnie prawidlowy "inny dowod" :)

    > A tu chyba jest problem, że wykonawca musi jakoś
    > udokumentować przychód i chciałby mieć poprawny dokument od razu.

    Jasne, fajnie miec rachunek, ale jak go nie masz to nic sie nie
    dzieje.