  • Data: 2008-08-07 16:50:27
    Temat: Re: jak uzyskac dane platnika?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > To jeszcze sprawdz definicje dzialalnosci w ordynacji i wroc z
    > bukietem
    > (Swoja droga skoro ten przepis nie ma zastosowania, to podaj pls jakis
    > przepis ktory ma. A jesli takiego nie ma, to nie ma tez obowiazku
    > wystawienia
    > rachunku)

    Z bukietem się wstrzymam.
    Możesz to sobie nazwać jak chcesz.
    Jednak zgodnie z art 41 (pdof) biorcy tych usług zleceń
    zobowiązani są pobierać zaliczki na podatek.
    Wielkość tej zaliczki zależy od wielu rzeczy:
    kosztów uzyskania przychodu, konieczności opłacenia
    składek ubezpieczenia zdrowotnego - to dwie podstawowe sprawy.
    Podanie tych podstawowych danych umożliwiających prawidłowe
    obliczenie zaliczek na podatek (komu, ile i za co) będzie się
    nazywało rachunkiem.

    > Ale to Twoj problem, gosc robote wykonal i umowe zrealizowal a o
    > rachunkach
    > nic w KC nie pisza. Dla komornika czysta sytuacja.

    Ciekawe jak uzyska tytuł wykonawczy dla komornika,
    jak w umowie będzie stało, że płatność następuje po wystawieniu
    przez wykonawcę rachunku po zakończeniu zlecenia.
    Nie ma rachunku ----> nie wykonał zlecenia.

    > A na kazdym Windowsie OEM masz ze "do rozprowadzania tylko z
    > calkowicie zmontowanym zestawem komputerowym". A ja kupilem bez
    > niczego i wszytsko gra. A na Windowsie BOX masz ze "do komputerow bez
    > systemu Windows". A ja kupilem do komputera ze starszym Windowsa i tez
    > wszytsko gra. Tylko co z tego?

    To argument na poziomie:
    A ja podatków wcale nie płacę i jeszcze mnie nie kontrolowali i mam się
    dobrze,
    albo zawsze jeżdżę150km/h i nic się nie dzieje...

    > Ale przeciez nikt nie kaze Ci nic pisac skoro masz zly dzien.
    > Jest cieplo, walnij Leszka i wroc jutro :)

    Leszek jest kwaśny,
    walnę coś innego :-)

    > Moze wiec podsumuje, bo faktycznie goraco jest na dworze.
    > Nievatowiec nie ma obowiazku wystawiania rachunku jesli klient
    > nie bedzie sie tego rachunku domagal.
    > Klient moze sobie zaksiegowac koszt na bazie umowy i przelewu,
    > albo pokwitowania albo protokolu zdawczo-odbiorczego, ale
    > to w dalszym ciagu nie bedzie rachunek tylko "inny dowod" z
    > rozporzadzenia
    > do KPiR.

    Nie bardzo rozumiem. Przecież rachunek jest w interesie
    wykonawcy. Moze podać koszty i oświadczyć np,
    że ma inny tytuł do ubezpieczenia i nie trzeba odprowadzać składek na
    społeczne
    Ale jasne. Mogę potrącić mu wszystkie maksymalne
    składniki i pewnie będzie to wystarczające do celów księgowych,
    ale jak zleceniobiorca chciałby
    dostać tyle, ile oczekiwał, to będzie musiał podać te dane.
    Jak to wszystko spisze na jednej kartce, to dla mnie będzie to rachunek.

    > Co oczywiscie nie zmienia tego, ze mozna taki rachunek wystawic - ale
    > skoro klient
    > NIE CHCE, to po co tracic czas na dobijanie sie???

    A tu chyba jest problem, że wykonawca musi jakoś
    udokumentować przychód i chciałby mieć poprawny dokument od razu.