  • Data: 2011-12-29 22:09:50
    Temat: Re: jak uniknąć PCC za użyczenie konta bankowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Dec 2011, k...@o...pl wrote:

    > Witam,
    > Załóżmy że syn udziela ojcu notarialnego pełnomocnictwa do wykonywania
    > określonych czynności z użyciem rachunku bankowego numer XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    > prowadzonego przez II oddział Banku Pekao S.A. w Warszawie, a w tym do
    > dokonywania wpłat, wypłat do wysokości dostępnego salda, używania karty
    > bankomatowej do tego rachunku, oraz zamknięcia rachunku .
    > Czy takie pełnomocnictwo zwalnia syna od płacenia podatku od czynności
    > cywilno-prawnych (PCC) z tytułu depozytu nieprawidłowego?

    Postawiłeś sprawę na głowie, przez wmieszanie depozytu.
    Clue wyjaśnił "witek", moje pytanie jest proste: na czyj rachunek[1]
    i na czyją rzecz mają być wykonywane "wpłaty, wypłaty i używanie
    karty"?
    Pamiętamy, że tych operacji dokonuje *ojciec*, robi to rękoma syna,
    na mocy uprawnienia z art.95 KC.
    [1] "na rachunek" dotyczy oczywiście pojęcia z prawa cywilnego,
    w rozumieniu KC, nie chodzi o to, że przypadkiem niektóre z tych
    operacji mogą dotyczyć rachunku bankowego (i niekiedy się pokrywać,
    jeśli dotyczą operacji w kierunku "do rachunku bankowego ojca").

    Żebyś czasem się nie załapał na wersję "grupowicz dostaje odpowiedź
    na to o czym pisał, nie na to, o czym myślał" :|
    Jakby tak na przykład ojciec (rękoma syna) odbierał od syna jakieś
    wpłaty, coś mu wypłacał (lub *za niego* wpłacał) i tak dalej, to
    można by porozważać parę podatków, niekoniecznie PCC tylko ;)

    pzdr, Gotfryd