  • Data: 2009-01-26 10:54:24
    Temat: Re: historyczna ciekawostka o podatkach ;)
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26-01-2009 o 10:54:44 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Mimo wszystko, 80% jest grubo przesadzone.
    >
    > Policzmy: wg http://firma.onet.pl/2,kalkulator.html żeby dostać 2500 na rękę,
    > pracodawca musi wydać 4200 netto , czyli doliczając do tego VAT - 5150 zł
    > (zaokrąglam w górę do 50zł, dla ładniejszego rachunku :D).
    >
    > Czyli całe obciążenie podatkowe w płacy to jest "raptem" 52%. A gdzie
    > brakujące 28% do twojego 80%?. Przecież żeby człowiek miał tyle na akcyzę
    > wydać - to by mu wątroba pękła :).

    To zależy jak patrzeć - procent "zaboru" w bruttobrutto czy stosunek zaboru
    do netto czy jeszcze jakoś inaczej.

    W USA była kampania na temat krajowego sales tax który by zastąpił
    wszytskie podatki federalne - i stawka miała wynosić 23%.
    Przeciwnicy zarzucili kłamstwo - że stawka wyniosłaby 30%.
    A chodziło o to czy liczyć od netto czy brutto :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek