  • Data: 2009-01-26 16:59:46
    Temat: Re: historyczna ciekawostka o podatkach ;)
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

> [...]
    [...]
    > To zależy jak patrzeć - procent "zaboru" w bruttobrutto czy stosunek
    > zaboru do netto czy jeszcze jakoś inaczej.

    No tak, jakby liczyć do netto (w sensie - od tego co podatnik dostaje do
    ręki) to i podatek może wyjść ponad 100%.

    Tyle że to tyle będzie miało wspólnego z prawdą jak to że ja powiedzmy
    zarabiam 2000zł, zaś sąsiad płaci podatku 4000zł, więc podatek w PL wynosi
    200%.

    Jeżeli zaś ci chodzi o netto/brutto w kwestii VATu - to policzmy :).

    Żeby zarobić 2500 do ręki, pracodawca musi wydać 4200. Przyjmując
    najbardziej pesymistyczne założenia, czyli wydaję wszystko, i wszystko jest
    ze stawką 22%, wtedy od tej kwoty pracownik płaci jeszcze 2500//1.22*0.22 =
    450zł.

    Czyli, (4200-2500+450)/4200 = 51% podatku. To gdzie brakujące (do
    wspomnianych 80%) 29%?

    p. m.