  • Data: 2009-01-26 09:54:44
    Temat: Re: historyczna ciekawostka o podatkach ;)
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wwieslaw wrote:

    > Ale *akcyza* i *vat* zawarte czy to w benzynie czy w wodce to wlasnie z
    > mojej KONSUMENCKIEJ kieszeni sa placone. Gdyby ich nie bylo, to bym mogl
    > kupic dwa razy wiecej benzyny albo 5 razy wiecej gorzaly.
    >
    > I za wydanie dowodu, i za to, ze kupilem mieszkanie na kredyt tez place
    > ja z mojej kieszeni (i to kilka razy, PCC od sprzedazy, PCC od hipoteki
    > jak na kredyt, podatek lokalny). To sa moje koszty zycia w RP ponoszone
    > na jej rzecz.

    Mimo wszystko, 80% jest grubo przesadzone.

    Policzmy: wg http://firma.onet.pl/2,kalkulator.html żeby dostać 2500 na rękę,
    pracodawca musi wydać 4200 netto , czyli doliczając do tego VAT - 5150 zł
    (zaokrąglam w górę do 50zł, dla ładniejszego rachunku :D).

    Czyli całe obciążenie podatkowe w płacy to jest "raptem" 52%. A gdzie
    brakujące 28% do twojego 80%?. Przecież żeby człowiek miał tyle na akcyzę
    wydać - to by mu wątroba pękła :).

    p. m.