    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fvat nazwisko
    Date: Wed, 12 Nov 2008 23:18:44 +0100

    On Wed, 12 Nov 2008, mvoicem wrote:

    > Zgoda, jeżeli uznamy że *lub* to OR a nie XOR.

    Każde inne założenie spowoduje pojawienie się w kraju kilkunastu
    milionów(!) przestępców podatkowych, nie rozliczających podatku
    dochodowego :)
    Konkretnie:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 2
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:

    1) przychodów z działalnoœci rolniczej, z wyjštkiem przychodów
    z działów specjalnych produkcji rolnej,
    2. Działalnoœciš rolniczš, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest działalnoœć
    polegajšca na wytwarzaniu produktów
    roœlinnych lub zwierzęcych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    > To że przyjęty zwyczajem
    > i tak dalej nie zmienia faktu że sprzedano osobie prowadzącej działalność
    > gospodarczą.

    Prawda.

    > W ustawie tak właśnie jest napisane - zwolnienie z wystawienia faktury
    > dotyczy osób nieprowadzących działalności gospodarczej - nie zaś na cele
    > konsumenckie.

    Też prawda.
    Uprościłem, niestety nie ma dobrego określenia na OFnpDGlRR :[

    > Skoro nie narusza - to znaczy że kupujący nie prowadzi działalności
    > gospodarczej. Skoro jednak prowadzi - to narusza :).

    Ale mamy "wprowadzenie w błąd" - przez kupującego :)

    Nie wykluczam że zmierzasz do tezy iż obowiązkiem sprzedawcy jest
    zadanie pytania "czy to zakup na cele gospodarcze".
    Część sprzedawców to robi, niektórzy za pomocą kartki.
    Ale IMVHO tu można podciągnąć właśnie "zwyczaj".

    > Fakt naruszenia przepisu. Do czasu wystawienia faktury tylko sprzedający i
    > kupujący wiedzą o tym że nie został dopełniony obowiązek wystawienia
    > faktury w ciągu 7 dni.

    To się zgadza, z zastrzeżeniem że sprzedawca nie wie w okresie od
    sprzedazy do powiadomienia.

    > Ciągle piszę o przypadku kiedy sprzedawca *nieświadomie nie wystawił faktury
    > na DG*.

    No to się zgadza ;)

    > EE, jakich przepisów? Przy założeniu że nie antydatujemy wystawianej
    > faktury - gdzie tutaj jest *dodatkowe* naruszenie przepisów (oprócz tego
    > pierwotnego - niewystawienia faktury w ciągu 7 dni).

    "Pierwotny wystarczy".
    Skoro przyjął do wiadomości, że sprzedaż jest dOFnpDGlRR :> to teraz
    nie może przekwalifikować.

    > "Ale ja nie chcę żeby mi pan wystawił fakturę, bo już jedną mi pan wystawił.
    > Tylko dane się nie zgadzają. Proszę oto nota korygująca".

    "Notę proszę zostawić, ale potwierdzę dopiero po otrzymaniu pisemnej
    opinii US co z tym zrobić w świetle przepisu o 7 dniach, pańskie
    żądanie natychmiastowego podpisania odsyłam na drzewo słowami >>jeżeli
    wystawca faktury akceptuje treść noty<< z rozporządzenia, może
    Pan składać skargę do US" ;)

    pzdr, Gotfryd