    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura bez paragonu?
    Date: Thu, 23 May 2002 09:10:48 +0200

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Czy aby napewno także tych fakturowanych? przecież zafakturowany
    > paragon z kasy i tak odejmuje się od raportów i inne takie, co
    > stwarza problem. Stąd nawet wiele sklepów wywiesza _bezprawne_
    > rządania zgłaszania zapotrzebowania na fakturę _przed_ zakupem.
    Jak sam zauważyłes, to żądanie jest *bezprawne*.
    Jeżeli kupię cos na paragon, to ma miesiąc żeby przyjśc i zażądać
    wystawienia na tej podstawie faktury.
    Jeżeli sprzedawca pomija kasę fiskalna przy sprzedaży osobom
    fizycznym, łamie prawo.
    Inaczej, czy firmy które sprzedają praktycznie wszystko na faktury VAT
    (np. wszelkiej maści sklepy z mat. wykończeniowymi) w ogóle miałyby
    obowiązek posiadania kas fiskalnych?

    Ale ja sama mam na okrągło scysje z tego powodu. Juz pare razy zdażyło
    mi sie wymusić wystawienie faktury na podstawie paragonu. I to
    groźbami donosu do US bo inaczej nie skutkowało.
    Doprowadza mnie do szału tekst "ale ja juz nabiłam na kasę".

    Te karteczki maja taka samą moc prawną jak "po odejściu od kasy
    reklamacji nie uwzględnia się" albo "nie wystawiamy faktur VAT na
    kwoty mniejsze niż 15 zł" czy też "reklamacje obuwia wyłacznie u
    praducenta" i adres producenta w jakims Białogardzie czy Małkini.
    Jak to mawiali starożytni "weźmij sobie tę karteczkę, zwiń w trąbke i
    rozważ znaczenie słowa 'czopek' ".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk