  • Date: Fri, 19 May 2006 08:11:22 +0100
    From: Erion Kuka <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dochody w angli i w polsce

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ja bym bardzo prosił o wskazanie podstawy prawnej.
    > Podstawy prawnej wskazującej że to obywatelstwo uprawnia do zadawania
    > pytań w sprawie podatków.

    Tej Ci nie wskaze, ale dobrze wiesz, ze nie chodzilo mi o Polakow ktorzy
    zaraz po wojnie wyjechali z kraju etc... Caly czas mowimy o koledze,
    ktory dwa lata temu wyjechal z Polski - nie widzisz roznicy? Moze zle
    sie wyrazilem, ale rozmawiamy o przypadku kolegi a nie ludzi z Powstania
    Warszawskiego. Prawdopodobnie w ordynacji nie ma rowniez zapisu, ze US
    moze o cokolwiek pytac a jedynie to, ze kazdy ma obowiazek sie z US
    rozliczyc z dochodow oraz to ze US moze to kontrolowac. Dla mnie
    logicznym jest, ze jezeli Ty masz obowiazek placic a US ma mozliwosc
    kontroli to jednoznaczym jest, ze moze zwrocic sie z zapytaniem.

    > Właśnie te przepisy były (są? - ja już w rezerwie jestem to nie
    > czytam na bieżąco ;)) oparte o obywatelstwo i prowadziły naprawdę
    > do absurdu - łamania prawa przez całą ochronę/celników/pograniczników
    > którzy byli zobowiązani do zatrzymania przestępców a tego nie robili.
    > Rzeczone przestępstwo polegało jak wyżej - na niedopełnieniu obowiązku
    > wojskowego w kraju i służeniu w innej armii bez stosownej zgody władz
    > wojskowych.

    Ja mowie, ze lamaniu prawa a nie o konsekwencjach tego. Wyjazd nie zwala
    Cie od obowiazku sluzby wojskowej. I za to bedziesz scigany.

    > Ale przeszukanie np. Ordynacji na okoliczność "obywatela" wskazuje
    > tylko jedno trafienie - Rzecznika Praw Obywatelskich a dotyczy
    > udostępniania akt.
    >
    > Lister z Windows Commander mi się zepsuł czy szukam w złym miejscu?
    > :)

    Ciekawy pomysl. Jesli czytales Tytusy, byl tam taki motyw w przygodach
    na Wyspach Nonsensu a dokladnie na wyspie bodajze Papierolubkow. Tam
    taki smieszny urzednik wazyl dokumenty. Na pytanie zdziwionego A'Tomka
    czy ich nie czyta odpowiedzial: "Wazac je, sprawdzam ich waznosc".
    Moze kiedys komputery beda rozwiazywac kazusy i znajdowac odpowiednie
    paragrafy ;)

    > Popatrz na to tak: posługujesz się "podobieństwem".
    > Ale przepisy o służbie wojskowej są mało podobne do tych podatkowych.

    Pzyklad na to, ze jesli opuszczasz swoj kraj to jednak pozostaja jakies
    obowiazki wynikajace z posiadania jego paszportu.

    > ...a mnie przepis na podstawie którego twierdzisz że US ma prawo
    > żądania wyjaśnień od *obywatela*!
    > Wyjaśniam że nie mam żadnego interesu prawnego (jak to się określa),
    > ja tak z czystej ciekawości :)

    Znow nie doczytales zapytania. Odpowiedzialem, na pytanie kolegi. Kolega
    bedzie placil w US podatek od dochodu uzyskanego na gieldzie wiec
    gwarantuje Ci, ze US zapyta o sytuacje podatnika. Nie pracuje - poprostu
    obraca pieniedzmi ;). Poszukaj na temat kompetencji US dot. kontroli.
    Polecam, sprawe sadowa z US - tam wszystkiego sie dowiesz ;) Witaj w Polsce.

    pozdrawiam
    Erion