  • Data: 2006-05-29 07:28:13
    Temat: Re: dochody w angli i w polsce
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    piotr wrote:

    > od okolo 2 lat pracuje legalnie w anglii.od 2 misiecy gram na
    > gieldzie w polsce.i mam pytanko jak wygladaja sprawy podatkowe za
    > gielde?gdy mieszkam i pracuje w anglii?dziekuje

    Wątek nieco stary, ale do tego wszystkiego co tu napisano dodam jeszcze
    jeden drobiazg.
    Oprócz prawa podatkowego istnieje jeszcze prawo dewizowe i prawo
    "giełdowe". W oby tych dziedzinach istnieją także pojęcia nierezydenta.
    Całkiem przypadkowo ;) są one niemal identyczne jak w prawie
    podatkowym. Więc na twoim miejscu zadbał bym o to żeby prykładowo:
    - używane w Polsce rachunki bankowe były rachunkami dla nierezydentów,
    - wszystkie przelewy pieniężne dla których jest to wymagane były
    zgłaszane do kontroli dewizowej,
    - rachunek inwestycyjny w polskim biurze maklerskim był prowadzony dla
    nierezydenta.
    Jeśli tego zaniedbasz a urząd skarbowy się przyjrzy, to szykuj już
    odpowiedzi na pytania typu: "Twierdzi pan, że jest pan nierezydentem.
    To dlaczego zakładając rachunek inwestycyjny stwierdził pan coś całkiem
    przeciwnego?"