  • Data: 2010-04-27 06:56:57
    Temat: Re: dochód poniżej 200 zł - rozliczać czy nie
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym roku pracowałem (jak zwykle) w kilku firmach...otrzymałem PIT tylko od
    > jednej,
    > w innej na moje pytanie, dlaczego nie otrzymałem deklaracji, dowiedziałem
    > się, że
    > zmieniło się prawo i nie ma obowiązku rozliczania się przy dochodzie poniżej
    > 200 zł.

    gólnie rzecz biorąc:
    jeśli dochód z tych umów nie przekracza 200 PLN miesięcznie (!!!) od
    tego samego (!!!) zleceniodawcy, to zleceniodawca odprowadza 20% do US
    i ty o tym zapominasz :-) tzn. nie dostajesz od niego pitu i nie
    uwzględniasz tego w rocznym zeznaniu, dopiero jeśli przekroczy, to
    zleceniodawca liczy podatek normalnie, czyli uwzględnia koszty uzysku,
    a na koniec roku wystawia pit (oczywiście tylko za te miesiące w
    których przekracza)

    > OK...nurtuje mnie tylko, czy przypadkiem nie jest tak, że to pracodawca jest
    > zwolniony z wysyłania druku,
    > a ja i tak mam obowiązek złożenia odpowiedniego papierka w urzędzie ?

    nie

    > Mam jeszcze jedno pytanie - czy to prawda, że kwoty te nie sumują się, tzn.
    > że jeżeli u kilku pracodawców

    prawda

    > zarobiłem łącznie ponad 200 zł, to i tak nie mam obowiązku rozliczania się ?

    nie masz

    > Co w przypadku, gdy miałem kilka umów z tym samym pracodawcą (za pracę
    > określoną w każdej z nich
    > dochód poniżej 200 zł).

    jak na pisałem na wstępie...

    pozdrawiam