  • Data: 2003-12-15 20:40:09
    Temat: Re: czy musze miesc kase fiskalna?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <brl1cv$b2$2@inews.gazeta.pl>, Piwek wrote:
> [...]
    > formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    > następujące warunki:1)
    >

    > 1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    > fakturą, w której zawarte są m.in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    > podpis,
    >

    > 2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    > pkt 1, w 2002 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    > w tym okresie była mniejsza niż 20 2)
    >
    > -----------------------
    >
    > Z Internetem na wies na razie nie wchodzę.

    Stary, przeczytaj to dokładnie, ok? :) Świadczysz usługi osobom fizycznym
    nieprowadzącym działalności gospodarczej.

    > Pozostaje weic nadal aktualne
    > pytanie co z tym nieszczesnym podlaczeniem Internetu? Czy jest to usluga
    > telekomunikacyjna? Czy sprzedaz skrzynki e-mail jest usluga
    > telekomunikacyjna?

    Ciężko powiedzieć. Dostarczanie Internetu pewnie da się podciągnąć, ale co
    do hostingu/skrzynek - szczerze wątpię. Ale odpal jakiegoś LEXa i poszukaj
    orzecznictwa, albo poproś swój US o interpretację.

    I uważaj, bo jeśli to dostarczanie Internetu policzysz ze stawką 7% (no,
    już niedługo ;), to potem będziesz miał problem - czy płacić karę za brak
    ewidencjonowania kasą rejestrującą (kara jest bolesna), czy może oddać VAT
    (bo usługi telekomunikacyjne to 22% VAT o ile mi wiadomo). :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl