eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibiuro w wynajętym mieszkaniu-pytanieRe: biuro w wynajętym mieszkaniu-pytanie
  • Data: 2002-06-06 12:45:31
    Temat: Re: biuro w wynajętym mieszkaniu-pytanie
    Od: "Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Zwracam się do Was z następującym pytaniem. Wynajmuję od pana "X"
    mieszkanie
    > na moją firmę (umowa najmu jest na firmę) . Jednak wszystkie opłaty
    (czynsz,
    > prąd, gaz itp) reguluję kwitami na których widnieje nie nazwa firmy, ale
    pan
    > "X", no i oczywiście adres wynajmowanego lokalu. Czy takie odcinki
    płatności
    > mogę wrzucać w koszty dowodem wewnętrznym?

    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne),
    określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i
    wartość, a w innych wypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość
    kosztu (wydatku). 2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć
    wyłącznie:
    ...
    6) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon,
    wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na działalność
    gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest dokument obejmujący
    całość opłat na te cele,

    czyli DW data wydatku czego dotyczy i podpis osoby ktora dokonala wydatku.

    Dodam tylko ze taki wynajem podlega VAT i mam nadzieje ze wlasciciel sie
    zwolnil VAT-6 Ale to inna bajka

    Adam


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1