  • Data: 2010-01-09 01:25:08
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT w 2010 roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Jan 2010, gonia wrote:

    > taki, że ten, który musiał ze względu na przekroczenie obrotu stać się
    > czynnym podatnikiem VAT ma "wyrównane" szanse do tego, który nie przekroczył
    > tych 50 tysięcy,

    Już pisałem: też nie widzę w tym logiki.
    Wyjaśnij przykład (fixed font), kwoty w kzł:

    2007 2008 2009
    podatnik A: 60 40 40
    podatnik B: 200 200 80

    Który podatnik może, w myśl litery przepisów, uzyskać zwolnienie w 2010?
    Gdzie tu logika??

    > Albo coś źle zrozumiałem, albo takie
    >>
    > niesprawiedliwe to byłoby w sytuacji, o której wspominasz. Jednakowo
    > potraktowani zostaliby ci, którzy chcieli, a nie przemyśleli, jak i ci,
    > którzy zostali zmuszeni.

    Ale niesprawiedliwe jest, że określa to kryterium bez "okienka".
    Dla podatników <50 kzł 3-letnie "okienko" obowiązuje, zaś dla
    tych z przekroczeniem limitu NIE obowiązuje.
    I zupełnie pomija sprawę *wyboru*, o której piszesz (patrz przykład,
    obaj mają "przymusowe" wejście w VAT).

    pzdr, Gotfryd