  • Data: 2004-05-19 17:05:03
    Temat: Re: Zerowy dochód == zerowe koszty? PIT-36
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oj, mam blade pojecie o księgach handlowych i pełnej księgowości,
    > ale mam też wrażenie, że Ty już zupełnie nie wiesz co to jest
    > Wiesz że PK trzeba prowadzić dopiero gdy roczne obroty przekroczą
    > bodajże 12 mln zł? Znasz ustawę o rachunkowości,
    > wiesz do czego służy subkonto 614 a do czego 450?
    > A metoda kasowa jest dla Małych Podatników a nie prowadzących PK
    >
    > A z ciekawości co Cię skłoniło do kasowej właśnie?
    > możesz krótko wymienić podstawowe zalety?

    PK oznacza "pełną księgowość". Moze ja ją źle rozumiem (nie jestem księgowym -
    robię coś zupełnie innego), ale w moim przypadku oznacza to KPiR, rejestr VAT
    (kontrahenci, wpływy, wydatki), kilometrówkę i EŚT. W moim przypadku
    praktycznie nic innego mnie nie interesuje.

    Zalety kasowej? Rozliczanie co trzy miesiące (choć można i w memoriałowej) i
    to że mój główny kontrahent nie będzie mnie robił "w bambuko", przedłużając
    termin spłaty VAT (staje się to dla niego nieopłacalne - choć fakt, musi
    prowadzić podwójną księgowość - ale niech się uczą..). W myśl ostatnich zmian
    od 1 maja nawet metoda kasowa i MP stało się bardziej przyjazne. Nie nie
    handluję z hipermarketami i innymi dziwnymi instytucjami, które lubią
    przedłużać płatności w nieskończoność. Z mojego punktu widzenia wszystko
    działa. Nie wiem dlaczego się do mnie tak przyczepiliście. Nie jestem
    księgowym i czytam tą grupę aby poszerzyć swoją wiedzę (lepiej się uczyć od
    znających się naprawdę.)... Jeśli tego nie rozumiecie to sorry. Rzeczywiście
    615 ani 450 nic mi nie mówi - ale jeśli chcieliście się popisać wiedzą to
    gratuluję, udało wam się. Podejrzewam jednak, że skoro się z tym nie spotkałem
    do tej pory to oznacza tylko, że mnie to nie dotyczy...

    Aluś