  • Data: 2004-05-19 18:21:45
    Temat: Re: Zerowy dochód == zerowe koszty? PIT-36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Arkadiusz Lipiec napisał:

    > PK oznacza "pełną księgowość". Moze ja ją źle rozumiem (nie jestem księgowym -
    > robię coś zupełnie innego), ale w moim przypadku oznacza to KPiR, rejestr VAT
    > (kontrahenci, wpływy, wydatki), kilometrówkę i EŚT. W moim przypadku
    > praktycznie nic innego mnie nie interesuje.

    PK to PEŁNA księgowośc, inaczej księgi handlowe, w odróznieniu od
    księgowości UPROSZCZONEJ ktorą jest PKPiR.
    Pełna księgowośc oznacza prowadzenie księgowości kontowej, ewidencji
    kasowej i magazynowej, ewidencji rozrachunków, kapitałów itd itp.
    Oznacza koniecznośc sporządzania na koniec roku sprawozdania finansowego
    (bilans, RZiS, informacja dodatkowa, czasem przepływy).
    I przede wszystkim oznacza podleganie przepisom ustawy o rachunkowości.
    Jeżeli nie znasz ustawy o rachunkowości i się do niej nie stosujesz to
    albo nie prowadzisz PK albo masz powazne kłopoty.

    Prosze Cię, nie używaj okresleń ktorych znaczenia nie rozumiesz na
    grupie na której rozumie je 99% uczestników czynnych i pewnie tyle samo
    biernych. A przynajmniej większośc potrafi stwierdzic czy prowadzi PK
    czy nie.
    Jeżeli nie rozumiesz jakiejś nazwy to lepiej powiedz to własnymi słowami
    zamiast grac "szpeca".
    Inaczej nikt Cie potem poważnie nie potrakuje. Ot, następny co to "wie
    lepiej" ale nic nie wie. O taki wlaśnie efekt Ci chodziło?
    Wydobyłeś z Gotfryda mały gejzer kpiącej złośliwości, nie takie czeste u
    tego gentelmana :-) Zdolny jestes, doprawdy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl