    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zerowy dochód == zerowe koszty? PIT-36
    Date: Wed, 19 May 2004 18:14:20 +0200

    Użytkownik nocnyMarek napisał:

    > Oj, mam blade pojecie o księgach handlowych i pełnej księgowości,
    > ale mam też wrażenie, że Ty już zupełnie nie wiesz co to jest

    Co racja to racja.
    Na oko poza rozwinięciem skótu PK nie ma zielonego pojęcia o czym mówi.
    Ciekawe gdzie usłyszal to "PK" i czemu mu sie tak spodobało?

    Bo jeśli naprawdę prowadzi PK to mam nadzieje że sam sobie i nikomu
    trzeciemu bajzlu nie zrobi.

    > Wiesz że PK trzeba prowadzić dopiero gdy roczne obroty przekroczą
    > bodajże 12 mln zł? Znasz ustawę o rachunkowości,

    Nie 12mln a 800tys. Euro czyli niecałoe 4 miliony :-)

    > wiesz do czego służy subkonto 614 a do czego 450?

    Ja nie wiem. Nie mam takich numerów w moich palanach kont. I co mi zrobisz?
    Oj, szkoliła Cie chyba ksiegowa ktora utkneła w latach osiemdziesiątych.
    Za pytanie "do czego służy konto 614" każdy księgowy ktory nie przespal
    ostatnich 10 lat posle Cie na drzewo. No jak będzie miał humor to może
    zapyta wg. jakiego wzorcowego planu kont i dlaczego nie 630.
    To tak jakby pytać "do czego służy czerwony przycisk?"
    Do tego do czego mi wygodnie ;-)

    A dlaczego subkonto ma trzycyfrowy numer?? Trzcyfrowe na ogół są
    syntetyki. A że nad syntetyką nic nie ma więc skąd to "sub"?

    > A metoda kasowa jest dla Małych Podatników a nie prowadzących PK

    Jedno drugiego nie wyklucza. Księgi handlowe trzeba prowadzić po
    przekroczeniu 800tys euro obrotu ale można nawet dla budki z lodami.
    Nikt nie zabrania ;-).

    > A z ciekawości co Cię skłoniło do kasowej właśnie?
    > możesz krótko wymienić podstawowe zalety?

    Daj spokój, wiekszośc znanych mi małych podatników (MP) odpowie że
    księgowa, szwarier, znajomy, ciocia co pracuje w skarbówce im poradziła
    i tyle ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl