  • Data: 2005-01-06 23:15:41
    Temat: Re: Zamierzam poprosić US o interpretację pisemną. Mac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jan 2005, i. wrote:

    >+ Jakich błędów nie popełnić.
    >+
    >+ Czy mam przedstawić swoją koncepcję realizacji i poddać ją ocenie,

    Tak trzeba.
    Było na grupie, wymogi formalne są w Ordynacji Podatkowej :)
    [...]
    >+ Jest nas troje właścicieli.
    >+ Ojciec jest właścicielem głównym. Nie określiliśmy w umowie
    >+ udziałów.

    Nie ma pytań.
    Kodeks Cywilny:
    +++
    Art. 197. Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe.
    ---

    >+ Auto kosztowało 10.000 zł. Ja prowadzę działalność na KPiR.
    >+ Chciałbym to
    >+ auto amortyzować. Chcę w koszty wliczać całe zatankowane przeze
    >+ mnie paliwo
    >+ (rachunki podpisane przeze mnie) oraz 1/3 kosztów pozostałych:
    >+ naprawy,
    >+ ubezpieczenie, części zamienne, oleje, płyny eksploatacyjne.

    Aby tak zrobić trzeba rzecz jasna wprowadzić je do EST,
    rozumiem że się zgadza ??

    >+ Plan mam taki:
    >+ 10.000 / 3 = 3333 zł - to mój udział
    >+ amortyzacja począwszy od grudnia:

    IMHO OK.

    >+ 3333 / 36 miesięcy (nie wiem czy dobry okres założyłem) = 92,58 zł

    ...też nie znam stawki amortyzacji :)

    >+ A może wogóle nie pytać?
    >+ Może zrobić jw. i liczyć na pozytywną interpretację podczas kontroli?

    ...sprawdź googlem ;)
    IMO - dobrze kombinujesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd