  • Data: 2005-01-07 02:08:53
    Temat: Re: Zamierzam poprosić US o interpretację pisemną. Mac
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj i.,
    W Twoim liście datowanym 7 stycznia 2005 (01:04:18) można przeczytać:

    > gdzies ktos interpretowal ze jak srodek trwaly wart 10.000 to nie
    > wazne ze twoj udzial ponizej 3500, liczy sie calosc i dlatego
    > amortyzacja,

    Jak dla mnie to ustawa mówi inaczej:

    Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.
    Art. 22g. [Wartość początkowa środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych]
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji jego
    wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności tego
    składnika majątku; zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku
    stanowiących wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie
    wykorzystują składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej
    odrębnie.

    > no i w zw z tym te koszt, skoro ojciec jest pierwszy w dowodzie rej. i
    > placimy po rowno za ub. i naprawy to dlaczeo ja mam calosc sobie
    > odliczac?

    Jeżeli rachunki wystawione bedą na Ciebie czy też Twoja firmę IMO
    całość do KUP. Nie wiem jak z ubezpieczeniami. Jeśli samochód będzie
    środkiem trwałym Twojej firmy to mozesz przyjąć, że tylko na porzeby
    Twojej firmy będzie wykorzystywany i wszystkie koszty ponosi Twoja
    firma.

    Niech się wypoewidza fachowcy, ja jestem tylko skromnym podatnikiem..
    --
    Pozdrowienia,
    charlie_partana mailto:c...@p...onet.pl