eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiŻądam fakturę - firma mówi: "doplać VAT", czy to legalne? › Re: Żądam fakturę - firma mówi: "doplać VAT", czy to legalne?
  • Data: 2006-01-11 23:56:25
    Temat: Re: Żądam fakturę - firma mówi: "doplać VAT", czy to legalne?
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    NetManiak <a...@h...com> wrote:
    > Dzieki za odpowiedz
    > A w praktyce, jak to zglosic nie majac swiadkow na zaistniale zdarzenie?
    > jakies pomysly? No a przede wszystkim - zalezy mi by jednak dostac ta
    > fakture i nie doplacac... Czy samo zgloszenie sprawy do skarbowki rozwiaze
    > moj problem? Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze firmy to robiace czuja
    > sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?

    Wiesz, to jest w zasadzie powszechne. Właściwie to gadka zazwyczaj jest w
    drugą stronę - "wymiana zamka to 120 zł, no chyba że pan chce bez rachunku
    to 80 zł". W efekcie jak bierzesz na firmę to obojętne, czy wrzucisz w
    koszty, czy nie, wyjdzie na to samo. Jak bierzesz prywatnie i nie
    potrzebujesz rachunku, to oczywiście będzie taniej bez niego. Tyle że
    niezgodnie z przepisami. No ale tak właśnie działa szara strefa...

    Ale tak działa pan Kazio ślusarz - natomiast nie spotkałem się, żeby firma,
    nawet mniej poważna, wyjechała z czymś takim.

    P.