eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty › Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
  • Data: 2010-02-04 13:16:41
    Temat: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-02-2010 14:03, wspolna-flaszka.pl pisze:
    > "Ale nie myl dwu rzeczy :)
    > Nie pytałem o wpłaty na konto - bo te są *bezwzględnie* zwolnione
    > z obowiązku kasowego, nieważne czy to zaliczka czy zapłata.
    > Wpłaty na rachunek, o ile jest "jednoznacznie przypisana do
    > zdarzenia którego dotyczy" (jaiś numer zamówienia/aukcji/...)
    > można w ogóle nie rejestrować bądź zarejestrować z poślizgiem
    > (byleby "w terminie zapewniającym prawidłowe sporządzenie
    > deklaracji" i tak dalej).

    No ale w czym problem w takim razie.
    Skoro wiesz, nie musisz rejestrować to czemu się martwisz o to, masz musisz.

    Zasadniczo wbijasz na kasę zgodnie z faktura i będzie ok.

    > mi chodzi o moj konkretny przyklad teraz, sprzedaje soft glownie przez
    > allegro by dopracowywac wlasnie ten modul w programie
    > czasem zdarzalo sie ze (wczesniej) ktos zakupil po za allegro ale byly
    > to tak sporadyczne przypadki ze na bank
    > data platnosci pokryla sie z data sprzedazy. W moim przypadku kazdy
    > przelew n arachunek zawiera numer aukcji i login wplacajacego
    > tak wiec trzymajac sie tego przypadku , moge miec problem przy
    > niektorych wplatach ?

    Jeżeli Twoja sprzedaż spełnia warunki do zwolnienia z rejestracji na
    kasie to także zaliczki do tej sprzedaży spełniają takie kryterium więc
    zasadniczo NIE MASZ problemu.

    Na wystawienie faktury zaliczkowej masz 7 dni od otrzymania zapłaty.
    Jeżeli przed upływem tych 7 dni dokonasz ostatecznej sprzedaży =
    wystawisz fakturę na towar, to fakturę zaliczkową możesz sobie odpuścić.

    I wtedy nikt nie może się czepiać, że nie zarejestrowałeś zaliczki na
    kasie w ogóle. W momencie potrzymania zaliczki nie miałeś takiego obowiązku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813