eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty › Re: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
  • Data: 2010-02-04 15:57:52
    Temat: Re: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

    > Ale skoro mowa o czynnościach zwolnionych to cała Twoja tyrada co jest
    > sprzedażą a co nie nie ma sensu

    Czepiasz się.
    Akurat *w tym miejscu* poszło o czynność zwolnioną.

    > Ale obowiązek rejestracji dotyczy obrotu (OBOWIĄZEK - jak nie ma obowiązku to
    > nie ma tematu w ogóle).
    > A ty z faktu, że coś sprzedażą nie jest wyciągasz wniosek, że nie trzeba tego
    > rejestrować.

    Bo czytam przepis tak: "podatnicy dokonujący sprzedaży".
    Jak *w danej chwili* na przykład nie jestem podatnikiem, to nie podlegam
    pod VAT, więc przykładowa zapłata z wynagrodzenia za pracę pod VAT
    nie podlega.
    Jak *w danej chwili* nie dokonuję sprzedaży, to fakt że dokonałem
    sprzedaży wcześniej lub dokonam ją później, nie powoduje że *teraz*
    jestem "podatnikiem dokonującym sprzedaży".

    > Ale przepisy o rejestracji dotyczą obrotu właśnie.

    ...ale mi wychodzi, że "wynikłego ze sprzedaży"!

    > Bo nie jest, trąbie Ci o tym do ucha od dłuższego czasu.

    E tam. Jak czytam posty paczkami, to najpierw Ty czytasz
    3 posty z moją tezą, potem ja czytam 4 Twoje podchwytliwe
    pytania, potem w odpowiedzi na cytat dostaję 2 razy
    komentarz ;)
    Ten "dłuższy czas" to ledwo dwa cykle czytania!

    > A do przepisów o kasach rejestrujących stosuje się pojęcie obrotu.

    ...mi wychodzi, że ze zdania złożonego można za dużo wersji
    wyinterpretować :[

    Mi wychodzi, że "podatnicy dokonujący sprzedaży" są wtedy, kiedy
    dokonują sprzedaży - odrębna czynność, odrębny stan.
    Prawda, rejestrują obrót (ze sprzedaży).

    pzdr, Gotfryd