eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty › Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
  • Data: 2010-02-04 11:03:02
    Temat: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04-02-2010 11:10, wspolna-flaszka.pl pisze:

    > nie zaliczka a przedpłata jak juz :)

    A jaka jest różnica?
    Tzn. poza semantyczną?

    > Dobra inne pytanie jak to si ema do platnosci otrzymanych przez place z
    > allegro,
    > ja moge tymi srodkami dysponowac dopiero jak dojda na moje konto
    > czyli jak zlece w allegro przelew do mnie a wiec otrzymam je po 3 dniach
    > roboczych,
    > rozumiem ze otrzymuje zaplate jak to przyjdzie do mnie na konto ?

    No jak nie możesz wcześniej dysponować pieniędzmi to tak jakbyś ich nie
    dostał.

    > bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

    Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

    Jakie nieobjęte obowiązkiem?

    Art. 111 ust. 1 ustawy o PTU

    "Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są zobowiązani
    prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu
    kas rejestrujących."

    Art 29 ust.2 2.
    "W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem
    jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat,
    pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również
    otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym
    charakterze."

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813