eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty › Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
  • Data: 2010-02-04 12:35:57
    Temat: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > nie zaliczka a przedpłata jak juz :)

    Ustawa posługuje się pojęciem "zaliczki", wszelkie formy przedpłat
    i innych form "wpłaty na" formalnie powinny *na cele podatku* tak być
    określone :)

    > 90% faktur wystawianych przez osoby sprzedajace przez net maja niedorobki :)

    Jest to możliwe :|

    > Dobra inne pytanie jak to si ema do platnosci otrzymanych przez place z
    > allegro,
    > ja moge tymi srodkami dysponowac dopiero jak dojda na moje konto
    > czyli jak zlece w allegro przelew do mnie a wiec otrzymam je po 3 dniach
    > roboczych,
    > rozumiem ze otrzymuje zaplate jak to przyjdzie do mnie na konto ?

    ...przy czym z przyczyna prawnych jest tak, że moment "otrzymania
    do dyspozycji" może w niektórych bankach (nie wiem, czy *dziś*
    jeszcze takie są, ale z 5 lat temu tak bywało) nie pokrywać się
    z momentem kiedy te środki są "widoczne".
    W opisie transakcji bankowej jest "data zaksięgowania", i może
    być tak, że mimo iż wpłata jest "widoczna" dopiero dziś, zaksięgowana
    była *wczoraj*.

    > bylby to absurd bo 3 sesja moze wejsc przelew po zamknieciu sklepu :)

    Ale nie myl dwu rzeczy :)
    Nie pytałem o wpłaty na konto - bo te są *bezwzględnie* zwolnione
    z obowiązku kasowego, nieważne czy to zaliczka czy zapłata.
    Wpłaty na rachunek, o ile jest "jednoznacznie przypisana do
    zdarzenia którego dotyczy" (jaiś numer zamówienia/aukcji/...)
    można w ogóle nie rejestrować bądź zarejestrować z poślizgiem
    (byleby "w terminie zapewniającym prawidłowe sporządzenie
    deklaracji" i tak dalej).

    Chodziło mi o "przypadek ogólny".

    > moglbys dac dokladniejszy namiar na ten przepis i wzor ?

    Tam są wersje prowadzenia ewidencji sprzedaży (par.8 i 10,
    par.18 i 21), kas (par.20) i w par.21.2 opis co *minimalnie*
    powinno zawierać zestawienie, z pośrednio wskazanym obowiązkiem
    odrębnego podsumowania tego co oVATowane lecz nie jest
    przychodem (np. zaliczki) oraz przychodów niepodlegających
    VAT (lub wcześniej oVATowanych, np. zakończona umowa,
    na którą wcześniej pobrano zaliczkę) - bo trzeba *sumę*
    skorygować o różnice.

    No i nie zapominamy o par.30.3, bo to *tam* zapisano
    prawo do "niecodziennego wpisywania" (pod warunkiem prowadzenia
    ewidencji sprzedaży).
    W zakresie "wpisywania do komputera" par.31 narzuci się sam :D

    "wzoru nie ma" (i na szczęście) - wystarczy opis "wymaganego
    minimum", jak sobie kto ponazywa i podzieli tabelkę tak
    będzie miał.

    pzdr, Gotfryd