eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty › Re: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
  • Data: 2010-02-04 12:55:06
    Temat: Re: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

    > kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
    >
    > A mógłbyś się ustosunkować do art 111 ust. 1 ustawy o PTU w kontekście
    > powyższego stwierdzenia?

    Przecież powyższa teza właśnie z litery 111.1 wynika :)
    Haczyk w tym, że oVATowanie dotyczy "wydania", co jest szerokim
    zbiorem zdarzeń, zaś rejestracja (na kasie) - "sprzedaży", która
    stanowi tylko podzbiór.

    Już się robi:
    +++
    Art. 111.
    1. Podatnicy dokonujący
    sprzedaży na rzecz osób fizycznych [...]
    ^^^^^^^^^
    ... skok na początek ...
    Art. 2.
    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    22) sprzedaży - rozumie się przez to
    odpłatną
    ^^^^^^^^
    dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju,
    eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów;
    ---

    "Czynności zrównane", takie jak darowizna lub przekazanie
    na cele nieopodatkowane powyższej definicji nie spełniają,
    więc pod kasę w ogóle nie podlegają, mimo polegania pod VAT.
    Ich opodatkowanie VATem jest opisane odrębnie, podstawa
    opodatkowania również - a przyczyną jest właśnie brak
    rzeczonej "odpłatności".

    Osobna sprawa to czynności w których odpłatność ma charakter
    pośredni/jest kompensatą, więc pełnią funkcję "sprzedaży"
    (mimo braku "środka płatniczego w obiegu"), na przykład
    przekazanie dla pracowników (co stanowi część ich wynagrodzenia
    bądź świadczeń socjalnych); one już podlegają - ale są odrębnie
    *zwolnione* w rozporządzeniu.

    Coś pominąłem?
    :D

    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    A to obowiązkowo :)

    pzdr, Gotfryd