  • Data: 2008-01-23 22:05:40
    Temat: Re: Wezwanie do zmiany wartości samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Jan 2008, rork wrote:

    > zgadza się, fakturę

    Czy jesteś pewien, że US pytał o korektę FAKTURY?
    Czy też może o (podanie/zmianę/wycenę) *wartości* samochodu *z* faktury??
    Bo to zmienia postać rzeczy!
    IMO jak chcesz liczyć na rzeczowe komentarze, to podaj
    DOSŁOWNĄ treść wezwania z US. Wszelka radosna twórczość
    w zakresie ew. przekręcania słów oznacza wpuszczenie grupy
    w maliny (i uzyskanie komentarzy, które nijak mają się
    do tego o co chodzi USowi)
    Jest takie powiedzonko: "grupowicz dostaje odpowiedź na to
    o co pytał, nie na to o czym myślał"!
    :)

    > wystawił komis więc jej skorygowanie może być możliwe
    > tylko wtedy gdy zarówno komis jak i ja się w tym temacie dogadamy.

    Już wiesz że nie. Chyba, że "dogadamy" oznacza przyznanie się do
    przestępstwa lub popełnienie przestępstwa (jak zapłacono 1000
    i skorygowano do 10 000), jak Ci już pisali.

    > i tym brakującym podatkiem?

    Mi się wydaje, że doczytałeś coś, czego NIKT nie napisał :>
    Mało co, a popełniłbym ten sam kiks i równo oberwał od 'witka'
    (sam się pisze z małej) i Krissa :>

    Zauważ: *zapłacone* podatki to PCC (jeśli był przy *nabyciu*
    przez komis) oraz VAT (przy *sprzedazy* przez komis).

    Natomiast podatek, który opisuje Kriss to jest podatek DOCHODOWY.
    Od tego, że "ktoś dostał coś nie płacąc lub płacąc mniej niż
    powinien" (tak, w .pl od tego JEST podatek :>). Tak samo, jakby
    ktoś zarobił w pracy, grając na giełdzie lub wynajmując
    mieszkanie.

    Mam po prawdzie do tego zastrzeżenie: skoro danie samochodu
    bez zapłaty byłoby darowizną, to danie "częściowo bez zapłaty"
    byłoby darowizną części samochodu (ściślej: udziału w samochodzie),
    a tym samym podatek (o którym pisze Kriss) dotyczyłby darowizny
    (a nie dochodu), więc trzeba by się posługiwać terminem
    "darowiznę" zamiast "dochód" :))

    pzdr, Gotfryd