  • Data: 2008-01-24 20:48:50
    Temat: Re: Wezwanie do zmiany wartości samochodu
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, kto napisał że "w realizacji komisu"?
    > Darowizny dokonanej OBOK komisowej sprzedaży udziału w wartości
    > samochodu.

    Gotfryd - błagam o litość " komisowa sprzedaż udziału w wartości
    samochodu" ???!!!!

    > Proste: rodzaj zawartej umowy *nie określa* jej prawnego znaczenia.
    > Zgadza się?
    Rodzaj tak - tytuł nie - ale rozumiem ,że to przejezyczenie.
    > Jeśli zawrzemy umowę pożyczki a zatytułujemy ją "umowa komisu", to dla
    > prawa ta umowa będzie umową pożyczki, a nie umową komisu.
    Prawda !
    > I po kolei.
    > Jak umowę darowizny zatutułujemy "komis", to nie będzie ona wcale
    > komisem, lecz darowizną.
    Prawda !
    > Ba, jak w wyniku ustaleń stanu faktycznego wyjdzie, że na tej
    > umowie są de facto dwie umowy :> to trzeba ją dokładnie tak
    > potraktować, a nie upraszczać sobie "że to komis bo w tytule
    > stoi komis".

    Nie! Umowa jest jedna , przedmiot jest jeden , forma jest jedna , cel jest
    podwójny ; właściwy sprzedaż przez komis , oszukanie fiskusa przez strony
    których jest trzy.
    > No i teraz patrzymy w przepisy.
    > Nieodpłatne przekazanie rzeczy lub prawa majątkowego jest darowizną,
    > i wcale nie wymaga aby CAŁOŚĆ rzeczy lub prawa była przekazana
    > nieodpłatnie, bo przepis stanowi:
    >
    > Art. 888
    > § 1. Przez umowę darowizny darczyńca zobowišzuje się do bezpłatnego
    > œwiadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majštku.
    >
    > Pasuje?
    > Czy można podarować *udział w wartosci* samochodu? (chyba nie
    > zaprzeczysz :))
    Zaprzeczę z cała stanowczością - pamietaj , że wszystkie strony transakcji
    poświadczyły treść umowy , cel i zakres .Oznacza to ,że ; komitent
    oświadczył ,że odpłatnie zbył własność rzeczy za okresloną i zapłaconą cenę na
    rzecz nabywcy w wykonaniu umowy komisu , komisant poświadczył czynność
    fakturą , nabywca poświadczył zapłatę ceny za nabycie w okreslonej wysokości.
    Uknuty przez ciebie termin "podarownie udziału w wartości" - w kontekście
    dalszych zacytowanych dywagacji ;
> [...]

    > wartości transakcji, jeśli rzeczywiście odbyła się ona za 1000 zł
    > i US nie ma dowodu przeciwnego (a "wezwanie" US ma charakter
    > zastraszenia do złożenia zeznań niekorzystnych dla stron), albo,
    > jeśli US takie prawo ma, to mamy darowiznę udziału w wartosci
    > samochodu w wysokości powiedzmy 9000 zł (przyjąwszy, że US
    > uzna 10 000 zł za "własciwą wartość auta").
    >
    > Na deser dodam, że wcale by mnie nie zdziwiło, jakby US przyjął
    > tezę o zaliczeniu owych 9000 zł do "nieodpłatnego świadczenia",
    > ale to spowodowane byłoby faktem że więcej podatku da się

    jest jawną prowokacją i jak rozumiem skierowaną do mnie.

    Zamiast dalej się irytować i udowadniać ,że nie jestem wielbładem zadam kilka
    pytań i ty się martw co dalej ;

    1. Jesli hipermarket sprzeda mi telewizor wart 10 kilo zlotych za 10 zł bo ma
    taki kaprys albo z innych powodów , to US - ma obowiązek - zakwestionować tę
    umowę kup sprz.- w zakresie jej faktycznego celu i potraktować jak darowiznę w
    częsci niezapłaconej i nie wymagalnej nigdy przez sprzedawcę zrównanej z
    rynkową? No to do roboty Gotfrydzie fiskalizatorze - wydaj mi decyzję
    okreslającą zobowiaznie z tytułu podatku od spadków i darowizn.
    2. A może jednak przemyślisz kontekst i zastanowisz się nad tym , czy ;
    - właściciel rzeczy ma prawo określić cenę sprzedaży na dowolnie niskim lub
    wysokim poziomie , czy kupujacy po okazyjnej cenie rzecz - uzyskuje coś czy
    nie ?
    3. Czy "nieodpłatne świadczenie" to tylko jak piszesz "usługi" ?

    Oddzielną kwestią jest czy ktoś nabywajacy rzecz co do zasady odpłatnie może
    zostać uznany za "świadczeniobiorcę" tylko z tego powodu ,że nabył rzecz tanio
    a jesli nabyłby drogo to co "świadczeniodawcą" by się stał czy darczyńcą ?

    Powodzenia - Kriss