    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Date: Sat, 13 Mar 2004 18:15:27 +0100

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Fri, 12 Mar 2004, Mroziu wrote:
    > [...]
    >

    > Może być, znaczy: kontrola US może zarzucić próbę "obejścia podatku".

    Zaraz, moment. Jeżeli wciagam na stan stary, ale sprawny i zdatny do
    użytku komputer a zaraz potem dokonuje upgrade'u to nie mozna mi nic
    zarzucić - takie moje prawo.
    Wartośc ŚT podwyższają wydatki do momentu przekazania do uzytkowania.
    A warunkiem przekazania jest aby był sprawny i zdatny do użytku. Jeżeli
    ten warunek jest spełniony, to każdy następny zakup jest już traktowany
    w myśl ogólnej zasady ulepszania - zaleznie od watości ulepszenia albo
    koszt albo podniesienie wartości ŚT.

    Zauwaz że często tak sie robi ze środkami trwałymi.
    Mozna np. kupić i zarejestrowac samochód bez pewnego "nie niezbednego"
    wyposażenia (kolega tak sie ugadał - koło zapasowe, bagaznik na dach,
    dywaniki sprzedano mu tydzień po rejestracji samochodu... smieszne ale w
    świetle praw legalne, bez zapasowego koła samochód jest zdatny do użytku
    - udało mu się zmieścić ogólną wartośc "ulepszen" poniżej 3500zł i miał
    z tego czysty koszt, dla małego przedsiębiorcy każdy grosz podatku się
    liczy, zwłaszcza w listopadzie)

    > A może rozważyć "zwykłą przyspieszoną atomową amortyzację" ? :)

    Gotfrydzie!!!! Ustawa!!!!
    Atomowa amortyzacja tylko dla fabrycznie nowych ŚT!!!

    > Niby tak. Ale wróci pytanie "a dlaczego Pan zaraz nie wprowadził" ?
    > Co można by rozważyć: załóżmy iż masz kolegę który ma
    > takiego samego RAIDa. Nie możesz tego RAIDa za pół roku KUPIĆ ?
    > Do 1000 zł nie ma PCC :)

    Popieram. Co by nie było, wprowadzenie aportem po jakimś czasie
    następnej części MUSI nastąpiś w wpisem do EŚT i podwyższeniem wartości
    środka bo inaczej nie mamy kosztu. Chyba Gotfryd zapomniał w ferworze
    walki o swoim koronnym argumencie - nie da sie od tak osobistego majątku
    dać w koszty - trzeba przez wpis do EŚT. A do EŚT wpusujemy samodzielne
    środki. Jak nie samodzielny, to podniesienie wartości istniejącego.
    I kółko się zamyka.

    Ale zakup to co innego. Sprawia że działa ogólna zasada traktowania
    ulepszeń wg. wartości bo "nabywamy w celu" :-).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl