  • Data: 2002-02-01 19:31:59
    Temat: Re: Vat od benzyny w DG
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:43a4.000007ec.3c5ac197@newsgate.onet.pl...

    > Art.25 ustawy o VAT:
    > 1.Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku nie stosuje się do nabywanych
    > przez podatnika: (&#8230;)
    > 3a) paliw silnikowych benzynowych wykorzystywanych do napędu samochodów
    > OSOBOWYCH LUB INNYCH SAMOCHODÓW O DOPUSZCZALNEJ ŁADOWNOŚCI DO 500 KG.

    Witam !

    Czyli na mój chłopski rozum jednak nie wolno odliczać benzynowego Vatu od
    żadnych
    samochodów osobowych, nawet tych, których udźwig przekracza 500 kg.
    Z całym szacunkiem, ale to co pisze Samena jest według mnie nadinterpretacją
    przepisu cytowanego przez Anetę ... .
    Ponadto
    auta osobowe nie mają oreślonej ładowności. Ten termin jest "zarezerwowany"
    dla aut ciężarowych, gdzie osobno określa się ładowność przestrzeni
    ładunkowej oddzielonej od części pasażerskiej a osobno liczbę miejsc. Czy
    dobrze rozumuję ?

    Pozdrowienia.
    Piotrek