  • Data: 2006-11-07 14:05:26
    Temat: Re: VAT7 - jaki to kaliber pomyłki?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sylwia" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:455078c3$0$17965$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > wpisany do EŚT i odpowiednio zamortyzowany.
    > Jednak w VAT-7 za miesiąc kiedy był kupiony omyłkowo jego zakup został
    > ujęty w "nabycie towarów i usług pozostałych" a nie w "nabycie towarów i
    > usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych".
    > Podatek VAT przez kilka następnych miesięcy został "zjedzony" przez
    > wystawiane faktury sprzedaży (nigdy nie było wniosku o zwrot VAT).
    > Czy jeśli (tfu tfu) US trafi na taki "kfiatek" mocno się przyczepi? Nie
    > widzę tutaj straty US, zamiast zwrotu podatku, został on po prostu

    jeśli dobrze pamiętam, to w 2003 zróżnicowanie na "zakup ST" i "zakupy
    pozostałe" mialo wpływ na termin zwrotu i tzw. ograniczenie kwoty zwrotu vat
    więc w tej sytuacji nic strasznego sie nie stało :)

    > Na dzień dzisiejszy chyba bez sensu byłoby korygowanie kilkudziesięcu
    > deklaracji VAT-7 z poprzednich lat żeby błąd naprawić skoro w efekcie nic
    > by to nie zmieniło.
    > Jak sądzicie?

    tak samo, ale może ktos ma inne zdanie
    zaczekamy, zobaczymy :)

    > A przy okazji jeśli teraz planuję zakup komputera o wartośći łącznej
    > (razem z systemem operacyjnym, monitorem itp. - gotowy do użytku) poniżej
    > 3500 zł netto to czy mogę ująć go w ewidencji wyposażenia (nie będę go
    > nigdy rozbudowywać, ewentualnie dokupię jakieś programy użytkowe, których
    > wartość na pewno nie bedzie przekraczać 3500 zł netto)

    ten fragment ominę

    i w deklaracji VAT-7 wpisać
    > jako "nabycie towarów i usług pozostałych"?

    imho - jak najbardziej

    Pozdrawiam, Sylwia

    i wzajemnie