  • Data: 2006-11-09 00:41:41
    Temat: Re: VAT7 - jaki to kaliber pomyłki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Nov 2006, Sylwia wrote:

    > Ale widzę, że mało wiem (obiecuję się poprawić), bo myślałam, że bez względu
    > na to czy coś jest "środkiem trwałym" czy "wyposażeniem" jest z tym taki sam
    > "kłopot" przy zamykaniu firmy.

    Nie. Tak samo jest tylko z VAT.
    Dla dochodowego jest drastycznie inaczej - zakup nie jest kosztem
    (dopiero amortyzacja), więc również przekazanie na własne cele nie
    związane z DG nie jest przychodem - dopiero *zbycie* tego ST.

    > To przy okazji spytam - chcę się pozbyć komputera z 2003 roku (wpisany do ŚT
    > i już w 100% zamortyzowany) - czy jedyna opcja to sprzedaż tego komputera
    > (powiedzmy, że na aukcji internetowej, żeby cena była "rynkowa" i US się nie
    > przyczepił) na fakturę VAT - czy jest inna opcja?

    Można "przekazać na cele osobiste". Ale jak odliczono VAT przy zakupie
    oznacza to koniecznosć zwrotu odliczonego VAT!

    > A patrząc przyszłościowo - jak element wyposażenia sprzedam (za 100 lat :-)
    > przed ewentualnym zamknięciem firmy to też sprawa będzie czysta?

    Tak - przy dzisiejszych przepisach koncząc DG należy "wyprzedać do
    gołej ziemi", bo VAT człowieka zniszczy.
    Był przepis, że VAT się płaciło od wartości RYNKOWEJ używanych ST.
    Ale pod pozorem "zrobienia dobrze hurtownikom" jakiś geniusz
    zapisał że od muzealnych zabytków (stary komp na przykład) należy
    zwrócić CAŁY odliczony VAT.
    Więc trzeba sprzedać za grosze.
    Za grosze kupi "ludność". A to zaś grozi oberwaniem kasą fiskalną...
    Paranoja :[

    pzdr, Gotfryd