  • Data: 2006-11-08 09:26:19
    Temat: Re: VAT7 - jaki to kaliber pomyłki?
    Od: "Sylwia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" oraz "my way"

    Bardzo dziękuję za opinie.

    > IMVHO - "oczywiście". Oczywiście przy dodatkowym założeniu, że nie
    > planujesz w międzyczasie zamknąć firmy pozostawiając tego kompa
    > w ewidencji, bo to byłaby katastrofa :> (wyposażenie ewidencjonowane
    > ma w ogóle porąbane rozliczanie - przy zamykaniu najpierw wchodzi
    > do podatku ryczałtowego od remanentu, a później DODATKOWO jego
    > zbycie jest przychodem z DG przez 6 lat, na głowie postawione).

    Firmy nie planuję zamykać, ponieważ niestety muszę z czegoś żyć ;-)
    Ale widzę, że mało wiem (obiecuję się poprawić), bo myślałam, że bez względu
    na to czy coś jest "środkiem trwałym" czy "wyposażeniem" jest z tym taki sam
    "kłopot" przy zamykaniu firmy.
    To przy okazji spytam - chcę się pozbyć komputera z 2003 roku (wpisany do ŚT
    i już w 100% zamortyzowany) - czy jedyna opcja to sprzedaż tego komputera
    (powiedzmy, że na aukcji internetowej, żeby cena była "rynkowa" i US się nie
    przyczepił) na fakturę VAT - czy jest inna opcja?
    A patrząc przyszłościowo - jak element wyposażenia sprzedam (za 100 lat :-)
    przed ewentualnym zamknięciem firmy to też sprawa będzie czysta?

    Pozdrawiam, Sylwia