  • Data: 2003-06-16 15:02:25
    Temat: Re: VAT zwolniony i sprzedaż - a jednak
    Od: maruda <m...@g...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    12.06.2003 08:08, persona, tytułująca się 'Gotfryd Smolik news',
    zechciała zauważyć:
    > On Thu, 12 Jun 2003, agagoc wrote:
    > [...ktoś...]

    > Zakładam że b.trudno byłoby udowodnić że dany "instruktaż"
    > był szkoleniem :) (a konsultacje rzeczywiście są obłożone 22%
    > VAT, AFAIK), to *w razie* gdyby to się udało problem byłby
    > niezły: mianowicie "niesłusznie odliczony" VAT u odbiorców :]
    > No i u wykonawcy - skoro w "strukturze" wykazał sprzedaż
    > opodatkowaną zamiast "zw" :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (który niedawno usunął "prowadzenie szkoleń" z zakresu DG,
    > ale z innego powodu :))

    Trochę OT, ale stosowny kontekst. Rozmawiałem właśnie z GK firmy
    prowadzącej szkolenia (m.in.). Korzystają z PKWiU 80, a nie są placówka
    edukacyjną.

    Ale nie ma tak łatwo. Haczyki są dwa:
    1. należy pamiętac o proporcjonalnym do sprzedaży pomniejszeniu kosztów
    zakupów;
    2. musi być w firmie zatrudniony człowiek z uprawnieniami do szkoleń
    (np. uzyskał certyfikat instruktora w zakresie obsługi walizek na kółkach).

    UKS nie czepiał się (2 kontrole) zasadności sprzedaży usługi szkolenia
    oraz jej VAT-u wg PKWiU 80, ale ww. punktów. Brak spełnienia obu
    warunków jednocześnie, to oczywiście obowiązek płacenia pełnej stawki
    22%. (przepraszam za skrót myślowy).

    Wracajac więc do szkoleń informatycznych: niezbędny staje się pracownik
    posiadający dyplom "instruktora" w danym zakresie (np. programowania w
    środowisku Delphi).