    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-zwolnienie/brak zwolnienia
    Date: Fri, 23 Sep 2005 11:45:20 +0200

    Dnia 22-09-2005 23:02, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    a z kosztu wyksięgować trzeba
    > bo podatnik miał prawo go odliczyć (jakby się zgłosił zgodnie
    > z przepisami) - choć co do tego drugiego sam mam wątpliwości.

    nie trzeba, stanowsiko izby skarbowej jest juz od dluzszego czasu takie,
    ze jednak nie mozna bylo odliczyc, nawet jezeli dotyczy to tylko daty

> [...]
    > się należy (jak znam życie obowiązek podatkowy powstał i już)
    > to IMO wystawienie faktur zabezpieczy przed dywagacjami ile
    > tego VATu miało być: IMO (ale ja doradcą NIE JESTEM !) rzeczywiście
    > wolno kwotę brutto nieprawidłowego rachunku zamienić na kwotę
    > brutto faktury - a nie "dopisać" do potraktowanej jako netto
    > kwoty rachunku. Mniej wyjdzie.
    > Jednak po wystawieniu faktur nie ma odwrotu - VAT będzie się
    > należał nawet jakby później wyszło że z jakiegoś powodu dało
    > się go nie zapłacić.
    > Ja bym rozważył spytanie doradcy jak się zapatruje na

    nie ma zadenego wystawiania faktur: faktury moze wystawiac tylko
    zarejestrowany podatnik VAT
    nalezy z ksiegi wyksiegowac kwote 18,03 %, zakladajac ze VAT wynosil
    tutaj 22
    Otrzymany przychod jest kwota brutto, stad zmniejszy sie podatek
    dochodowy, natomiast do ewidencji sprzedazy, dla celow sporzadzenia
    deklaracji VAT wpisuje sie na podstawie rachunkow
    wystapi w tych deklaracjach tylko VAT nalezny bez naliczonego

    to tak w skrocie