  • Data: 2005-10-13 15:06:07
    Temat: Re: VAT-zwolnienie/brak zwolnienia
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-10-2005 11:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    Anulowanie faktury

    "Mimo iż przepisy § 43 i 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21
    grudnia 1995 r. nie przewidują możliwości wystawienia faktury
    korygującej w przypadku omyłkowego wystawienia faktury, uznać trzeba, iż
    podatnik ma prawo do wycofania takiej faktury z obrotu gospodarczego
    poprzez jej anulowanie" - stwierdził w wyroku z dnia 7 czerwca 2004 r.
    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (III SA 238/2003).

    Źródło: Gazeta Prawna z dnia 11 października 2004 r.

    > Ale cały pic polega na tym że nie był :)
    > Przecież nie miałby kłopotu...

    to nie tak chyba
    Jarek byl zwolniony, korzystal ze zwolnienia na podstawie art.113
    chociaz nie mial prawa do zwolnienia
    czyli jednak byl zwolniony;-)

    > Podałem konkretny przykład odwołujący się do transakcji które przed
    > 1.V.2004 w sposób oczywisty nie podlegały VAT oraz błędu polegającym
    > na zaliczeniu do nich jednej która podlegała.
    > Stan możliwy - zgodzisz się ?
    > To jak skorygujesz ? :)
    > Oczywiście że "na dziś" mam kłopot ze znalezieniem operacji nie
    > podlegającej VATowi za którą możnaby wystawić rachunek :(
    > Grupowicze, pomóżcie ;) !!

    ale ja dalej uwazam, ze jako VATowiec nie masz prawa do wystawienia
    zwyklego rachunku
    mozesz wystawic :
    1) fakture VAT, gdzie w ramach stawki wpiszesz np
    przyklad: sprzedaz uslug transportowych do Unii - usluga nie podlegajaca
    pod VAT w polsce, ale zgodnie z rozporzadzeniem wpisujesz, ze podatke
    zaplaci nabywca
    ale jednak caly czas jest to faktura
    2) note obciazeniowa na wspomniane wczesniej znaki skarbowe

    co zrobie w ramach korekty?
    wystawie fakture VAT, nie korekte noty, tylko normalna fakture, ktora
    zaksieguje tylko do rejestrow z adnotacja, ze sam przychod znajduje sie
    w kpr pod pozycja x
    mimo wystawienia faktury w pazdzierniku, skoryguje deklaracje w styczniu
    i odprowadze odsetki - ktos rowniez uwzgledni te fakture tylko w
    rejestrach zgodnie z okresem otrzymania nie ruszajac dochodowki
    poniewaz dla dochodowki taki dowod poniesienia kosztu byl prawidlowy

    > Ale NIE MA czegoś takiego (takiego przepisu) że "podatnik VAT
    > wystawia zawsze faktury" - podatnik VAT wystawia faktury dla
    > czynności podlegających pod VAT !

    no dja mi przepis, w ktorym podatnik VAT wystawia rachunek dla np, wtedy
    bede dyskutowala dalej;-)

    > No nie, nie przesadzajmy :]
    > Usiłuję podważyć wniosek "jeśli oryginał dokumentu nie zawierał
    > słów FAKTURA VAT to nie można wystawić korekty".

    nie, jakby mial byc faktura, szczgolnie w swietle terazniejszej ustawy,
    gdzie niepodleganie pod VAT jedynie w stosunku do uslug wykonanych na
    terenie kraju jest niezbyt czeste, toby byl faktura:P:P:P

    > ...owszem. Ale nie dowolnych !!
    > Jak ma czarno na białym że może "obniżać stawkę" to może i już.

    nie zgalebiam sie w podwyzszanie
    nie znalalam od dawna takiego rozporzadzenia
    ale moze za malo szukalam

    > Przeczytaj art. 106.8.1-3 ewentualnie wskaż mi które miejsce
    > pominąłem - i powiedz gdzie ustawa nadaje ministrowi prawo
    > do udzielenia zwolnienia z obowiązku wystawiania faktur ?
    > Jeśli minister takiego prawa nie dostał (a IMO nie dostał)
    > zaś z ustawy wynika że "faktura ma być" - to żaden przepis
    > ministra nie może stwierdzić że "faktury ma nie być" :)
    > Minister mógł nie wziąć pod uwagę przypadku iż podatnik
    > "przeoczył konieczność wystawienia" - ale to nie zwalnia
    > podatnika z (ustawowego) obowiązku wystawienia faktury.

    zarejestrowanego podatnika, bylo to juz?;>

> [...]
    > Ustawa nakazuje wystawienie faktury, ustawa nie daje ministrowi
    > delegacji do zwolnienia z tego obowiązku lub zabronienia
    > wystawienia (zresztą IMHO to dwa osobne przypadki) - więc
    > minister MOŻE kazać zrobić specfakturę i speckorektę
    > dla przypadku kiedy podatnik (bezzasadnie) myślał że jest
    > zwolniony z obowiązku wystawienia i kazać drukować ją
    > w pięciu egzemplarzach złotą czcionką na czerpanym papierze
    > (żeby nie było iż wymyślam - to właśnie TAKIE bezsensowne
    > wymogi MF postawił dla faktur elektronicznych !!) i tyle...
    > Ale nie można powiedzieć: "nie przewidziano takiej korekty

    w ten sposob mozemy przeprowadzic kazda operacje
    pani z orlenu dzisiaj kazala mi zmieniac nota korygujaca nabywce
    panie z US bedace na kontroli przyznaly mi racje, ze nie mamy do tego prawa
    na wszelii wypadek spytalam je rowniez, co mysla o takiej korekcie
    r-ku...spojrzaly sie na mnie tylko dziwnie
    ja wierze w ich nieomylny wzrok:P

    > ...czasami przez podatników ;)

    mialo byc przez
    czyli chodzilo mi glownie, ze przez podatnikow;-)

    > Ano zgoda.
    > Co nie znaczy że "nieprzepisowe rozporządzenie jest przepisowe" :)

    ale on musi je wykonac
    sam byles nie tak dawno podobnego zdania;-)

    > :)

    > Przecież z korekt jasno wynika że wystawił tylko zapomniał
    > o słowach "FAKTURA VAT" -:O

    nie, jest napisane po wystawieniu faktury
    nie ma napisane, ze po wystawieniu r-ku

    > Ty wyraźnie sie uparłaś.

    bo ja byc osiolek;P

    > Fakturą korygującą można skorygować WSZYSTKIE pozycje.
    > Notą można skorygować NIEKTÓRE pozycje.
    > Nie ma podziału - funkcjonalność noty jest podzbiorem funkcjonalności
    > noty.

    > Jak to nie przewiduje ?
    > A "inne pozycje" ???

    ale po wystawieniu faktury
    nikt wczesniej nie wystawil faktury, pamietasz?;-)

    > ...co stosują wszyscy i co jest przestępstwem pt. "niszczenie
    > dokumentów wprowadzonych do obiegu prawnego" :]
    > Da się formalnie postawić paczkę zarzutów:
    > - antydatowanie :]
    > - poświadczanie nieprawdy jeśli dokument jest podpisany
    > :]
    > No nie tłumacz mi że nieżyciowy jestem ;)

    no dobra
    zrobimy cos zyciowego
    anulujemy blednie wystawiona faktura proszac kontrahenta o zwrot oryginalu
    a w jej miejsce wystawimy prawidlowo fakture
    lepiej?

> [...]

    > ...powiedzmy że to była i jest powszechnie sankcjonowana
    > forma dokumentu. FORMALNIE powinien być rachunek.

    dalej prosze o wskazanie przepisu, ze w takiej sytuacji to r-ek

> [...]
    > - ustawa o VAT nakazuje "podatnikom o których mowa" wystawić fakturę
    > przy sprzedaży *w rozumieniu ustawy o VAT* - powodem jest istnienie
    > w ustawie "lokalnej" definicji określającej co należy rozumieć przez
    > "sprzedaż" (art.2.22), co powoduje że cywiliści słuchając podatkowca
    > dostają dreszczy :> (na hasło "sprzedaż usług" na przykład :))
    > i równocześnie powoduje iż czynność nie podlegające ustawie o VAT
    > w rozumieniu tejże ustawy sprzedażą NIE JEST - nawet jakby w rozumieniu
    > KC tak było.
    > Wniosek: przy sprzedaży (w rozumieniu przepisów cywilnych) która nie

    nie
    pokaz mi miejsce w ustawie badz rozporzadzeniu,ze dokumentujac czynnosc
    np VATowiec ma obowiazek wystawic r-ek

    bede czytac pozniej, teraz ide do domu;-)

    > A, tak to się zgadzam. Kawka/pifffko/czekolada i jedziemy z dyskusją ;)

    > ...o ile rozumiem niuanse jego stanu prawnego to był czynnym
    > podatnikiem niezarejestrowanym :)

    nie
    czynny podatnik to taki, ktory jest zarejestrowany i sklada deklaracje VAT

    > ...nie był ale już jest...

    i teraz niech wystawia faktury

    > ...no nie mógł, ale z tego nie wynika ze teraz nie może ;)

    moze
    do wystawionych faktur
    a faktury wystawil jak sie zarejestrowal;-)))